TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ABS og TRACTION CONTROL suger ! Hjelp =D

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #287423  av sx-4-ever

Heysan ! Noen som kan fortelle meg hvordan jeg fult og helt kopler ut traction kontrollen? Finner ingen egen sikring på den, og nå har jeg tatt sikringen til ABS'en, men tractionen slår fortsatt inn. Den står bare i dashen og blinker, men er forsatt ikke kopla ut. Og skjer ingenting når jeg trykker på knappen. Drar gjerne ut hele enheten som har med traction og abs og gjøre, bare det forsvinner og jeg får en liten forklaring på hvor det sitter og hva som skal bort av det.

Takker ;)
 #287432  av sx-4-ever

styggen82 skrev:j-spec går i nød modus\snow hvis du tar sikringen.........
bare trykk på knappen når du starter bilen:))
Nytter ikke. Var en dag jeg glemte og trykke på knappen, og jeg fikk spunne som F*** fordi om, men etter det har ABS lyset lyst konstand i dashen, og traction lyset blinka.. Så jeg vet ikke hva jeg har ødelagt ved og spinne uten og deaktivere traction controllen ??
I tilegg så ryker sikringen på vindusviskerene og blinklysene heeele tiden etter dette skjedde.. Hva er det da som kan være feil ??
 #287513  av bjornalf

Si ifra hvis jeg tar feil.... mn når anti spinnen slår inn så er d et spjeld inne i innsuget som stenger for luften.. d må jo være såre enkelt å bare fjerne dette spjeldet?
 #287528  av sx-4-ever

bjornalf skrev:Si ifra hvis jeg tar feil.... mn når anti spinnen slår inn så er d et spjeld inne i innsuget som stenger for luften.. d må jo være såre enkelt å bare fjerne dette spjeldet?
Det stemmer det, men bilen går i safty mode om du kopler dette ut :P Det ligger også 3 releer på høyre side i motor rommet i den lille sikrings boksen. 2 stk til abs og 1 til tractin. + sikringen i den store sikrings boksen. og i tilleg fjerne begge enhetene inni oppa cd spilleren. vil ikke dette bli kopla ut da og bilen IKKE så i safty mode ? :D
 #287541  av bjornalf

fjern selve spjeldet.... ikke ledninger osv.... da kobler tracen inn men du kan spinne videre... bar kutt eller noe sånt mekanisk... så alt det andre er der... så den kan snurre å fungere bare at selve spjeldet sperra for luften ikke er der..

tror dette vil funke fint...
 #287543  av sx-4-ever

bjornalf skrev:fjern selve spjeldet.... ikke ledninger osv.... da kobler tracen inn men du kan spinne videre... bar kutt eller noe sånt mekanisk... så alt det andre er der... så den kan snurre å fungere bare at selve spjeldet sperra for luften ikke er der..

Ikke dumt !! :D Dette skal jeg se litt på ;) Får isåfall så sitter det ytterste spjeldet med kun 2 små skruer. MEN ! Det er ingen elektroniske signaler som sier stopp eller minsker innsprøytning i dyser o.l ??
 #287545  av sx-4-ever

Men hør her folkens ! :D Jeg har enda et lite problem dere kan svare på i tillegg ! Altså ! Sikringer på baklys, vindusviskere og blinklys ryker ofte.. OG !! Idag når jeg så litt på dette.. sjekka alle jordinger jeg så under rattet og rundt langt gulvet på fører side osv så var alt på plass.
MEN !! Når jeg skiftet sikringen på vindusviskerene fynka den bak helt fint, men når jeg skrur på den fremme henger den seg og forsetter og går.. I tilegg når jeg skrur på denne så begynner høyre blink lys og lyse, selv om spaken står midt mellom.. Og jeg må ta tenningen for og få stoppa dette.. Hva kan det være ? Releer ? Turbo timer føck up ? Jordings feil et sted ?

Eventuelt hvor skal jeg sjekke osv ?
 #287551  av tore 95 tt euro spec

sx-4-ever skrev:Men hør her folkens ! :D Jeg har enda et lite problem dere kan svare på i tillegg ! Altså ! Sikringer på baklys, vindusviskere og blinklys ryker ofte.. OG !! Idag når jeg så litt på dette.. sjekka alle jordinger jeg så under rattet og rundt langt gulvet på fører side osv så var alt på plass.
MEN !! Når jeg skiftet sikringen på vindusviskerene fynka den bak helt fint, men når jeg skrur på den fremme henger den seg og forsetter og går.. I tilegg når jeg skrur på denne så begynner høyre blink lys og lyse, selv om spaken står midt mellom.. Og jeg må ta tenningen for og få stoppa dette.. Hva kan det være ? Releer ? Turbo timer føck up ? Jordings feil et sted ?

Eventuelt hvor skal jeg sjekke osv ?
Du har nok en jordingsfeil en plass,men sjekk alle ledninger på ettermontert utstyr som turbo timer'n etc...koble det det av og se om det kan være den. så var det neste del....hmmm ikke den heller nei...neste :roll: ...må bare feil søke på den måten...lykke til du finner nok feilen men ta deg god tid strømmen kan være lur :wink:
 #287553  av bjornalf

sx-4-ever skrev:
bjornalf skrev:fjern selve spjeldet.... ikke ledninger osv.... da kobler tracen inn men du kan spinne videre... bar kutt eller noe sånt mekanisk... så alt det andre er der... så den kan snurre å fungere bare at selve spjeldet sperra for luften ikke er der..

Ikke dumt !! :D Dette skal jeg se litt på ;) Får isåfall så sitter det ytterste spjeldet med kun 2 små skruer. MEN ! Det er ingen elektroniske signaler som sier stopp eller minsker innsprøytning i dyser o.l ??

tror ikke d... når den kutter er d ikke som fuel cut... mn heller en kvelende følelse...
 #287645  av sx-4-ever

bjornalf skrev:
sx-4-ever skrev:

tror ikke d... når den kutter er d ikke som fuel cut... mn heller en kvelende følelse...
Stemmer det. Demontet alle paneler og plugger og sjekka ledninger som lå rundt om. Fant ingen feil, så monterte alt igjen. Etter på var ikke ABS lyset konstand på, og trac lyset lyste ikke. Så det kan ha vært pluggen på tracktion knappen. Har enda ikke sjekka jordinger på turbo timer, instrument og speddo / turtelleren oppå rattet, men skal ta det en dag jeg har tid :) Takker for svar ;)