TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bremser pÃ¥ E11

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #286499  av KennethA

På min 97mod Corolla G6 er det tromler bak, og tenkte jeg skulle i første omgang bygge om til skiver. Etter det er gjort er det lettere å sette på EBC skiver og klosser på hele bilen. Er det noen som vet om hvilke modeller jeg kan bruke som donorbil? Det er skiver bak på G6'en etter facelift, men er det skiver på E11 1,6 og er dette bolt on?
Noen som vet? Eventuelt om noen sitter på en bakstilling med skiver til E11 er det bare å rope ut.
 #286893  av tojo2

Er ikke skiver bak på min 01 1.6 e11 (heldigvis)
Tror det kun er på g6
 #287293  av KennethA

Det var det jeg var redd for. Da får jeg se om ikke jeg finner en G6 facelift vrakbil ett eller annet sted da. Regner med at å bygge om på den måten blir noe billigere enn å kjøpe skiver, klosser, calippere og braketter fra en forhandler. Det blir ikke noe effektøkning på bilen med det første, så regner med at bytte til EBC skiver og klosser på alle 4 hjul holder i første omgang.

Noen grunn til at du mener det er en uting?

(hvis noen vet om en, så rop ut.)
 #287319  av tojo2

Min erfaring er at det er mer tull med skivebremser bak enn trommler. Glidere og stempler som setter seg pga. veisalt.

Har lagt merke til at jeg bruker bremsen mindre enn de fleste, kansje litt derfor også.
Er ikke plaget av dårlig bremse effekt på e11 med trommler heller. Er faktisk ganske bra.Er andre ting jeg liker mindre med den.
Skal du bygge om bør du nok sjekke hvordan bias mellom fremme og bak er regulert. Vil tro dette vil forandre seg når du bytter fra trommel til skive.
 #287465  av EXS

tojo2 skrev:Min erfaring er at det er mer tull med skivebremser bak enn trommler. Glidere og stempler som setter seg pga. veisalt.

den kan jeg støtte, måtte bytte ALT av bremser på G6en min tiligere i vår , alt var dønn solid, og ikke på den bra måten
 #287473  av KennethA

Forsåvidt enig i hva dere sier. Kan bli mye tull med skiver bak. Har selv brukt en enorm sum på overhaling av bakbremser på en Audi. Men det kommer jo litt an på hvordan man bruker bremsene da. Hvis det blir mye rolig kjøring og bremsing på gira blir det jo fort rust. En varm brems og eksos ruster ikke like fort.

Skal ta det i betraktning. Hvis jeg kommer over noe så regner jeg med å kjøpe, så har jeg tromlene liggende hvis alt skulle gå skeis.