TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• LÃ¥nte bort bilen...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #287195  av tettwatt

Dette skjer når jeg låner bort bilen...
DSC00032.JPG
DSC00032.JPG (266.27 kiB) Vist 687 ganger
Lånte bort bilen, dynamoen streika, bilen ble tauet, litt rust i festene og vips jeg har skjegget fullt av postkasser... Hvis noen har en støtfangerskinne liggende, fint om dere ser her: viewtopic.php?f=70&t=27972
 #287204  av Larsen

Meget uheldig må jeg si, men nå var tydligvis ikke problemet at du lånte bort bilen. Heller det at dynamoen streiket.
 #287225  av ArildM

Røk selve plasten til fangeren i samme øyeblikket eller har du den liggende i ok stand? Blir finfin vektreduksjon og dertil dårligere kolisjonsegenskaper men pytt sann kanskje det går å feste fangeren uten selve bjelken? Hehe. Hvis ikke kan du jo prøve noen huggere da og høre om noen kanskje har en Mr2 til hugging? Kjipt uansett.

Låner aldri bort bilen min, gjorde det en gang og da fikk jeg den skada for 20-30'000 uten å få noe tilbake for det.
 #287233  av Tiendreal

bedre kjøling blir det også =P mister vel rundt 15kg (hvis ikke mer) når den forsvinner, men Arild.... hvem trenger vel støtfanger? hæ? kræsje? har da ikke noen planer om det :P
 #287247  av tettwatt

Larsen skrev:Meget uheldig må jeg si, men nå var tydligvis ikke problemet at du lånte bort bilen. Heller det at dynamoen streiket.
Problemet var ikke at dynamoen streiket, men at han som skulle taue bilen er kjent for den beryktede "rykk og napp" metoden, som ofte begynner med ett kraftig rykk...
ArildM skrev:Røk selve plasten til fangeren i samme øyeblikket eller har du den liggende i ok stand? Blir finfin vektreduksjon og dertil dårligere kolisjonsegenskaper men pytt sann kanskje det går å feste fangeren uten selve bjelken? Hehe. Hvis ikke kan du jo prøve noen huggere da og høre om noen kanskje har en Mr2 til hugging? Kjipt uansett.

Låner aldri bort bilen min, gjorde det en gang og da fikk jeg den skada for 20-30'000 uten å få noe tilbake for det.
Plasten overlevde, men blir jo litt mindre stiv uten da... Og har sjekket på nbfbildeler, ingen som har denne på en av de som er til hugging :(
Tiendreal skrev:bedre kjøling blir det også =P mister vel rundt 15kg (hvis ikke mer) når den forsvinner, men Arild.... hvem trenger vel støtfanger? hæ? kræsje? har da ikke noen planer om det :P
Veier bare 8 kilo :) men kunne jo bygd inn noen nye lykter under lyktenes nåværende plassering og fått litt cleanere linjer da :D

Er det forresten noen som vet hvor jeg kan få tak i en ny en? En kamerat av meg på toyota sa den kostet 7200 :shock: å bestille der, og det synes jeg er litt friskt på en måte... Takker for alle svar :D
 #287250  av Tiendreal

7200? det hørtes ut som en ny fanger, både metal og plast... men det hørtes altfor mye ut for bare en fanger... var det bare boltene som røyk? eller røyk feste i bilen også? var litt vansklig og se på bilde
 #287371  av MK1-87

Den koster ikke så mye. Jeg tror jeg ga mellom 2-3000 i fjor for en ny. Sjekk http://www.autodb.no. En i Valdres som selger deler fra en kollisjonskadd bil. Med litt flaks er fanger hel.

Det er vanskelig å finne bra brukte og jeg råder deg nesten til å gå for en ny. Problemet er at de fote ligger i fuktighet grunnet fyllet i fangeren.
 #287419  av tettwatt

Etter litt detektivjakt var ny på vei og kom meg på 1600 med rabatt :D
 #287521  av tettwatt

Stine lånte den