TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Haster!TenningslÃ¥sen er helt umulig..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #287323  av hmsilset

Får ikke til å rikke den når jeg vrir.Skrudd av noen deksler nå,men en sånn feil er ikke lett å finne
da tenningslåsen er ganske tett og umulig å se inni..Noen som vet hva jeg må gjøre? :?:

Nå kom den plutselig.Tør ikke vri den helt tilbake igjen nå nei :P
Tipper jeg må ha ny..Noen andre som vet?
 #287331  av a_amland

Må nok ha ny låsesylinder ja. Ikke vri den helt tilbake! Nøkkelen må stå i den første possisjonen (acc) for å ta ut sylinderen.. Er en liten tapp som trykkes inn så kan sylinderen trekkes ut....
 #287339  av hmsilset

a_amland skrev:Må nok ha ny låsesylinder ja. Ikke vri den helt tilbake! Nøkkelen må stå i den første possisjonen (acc) for å ta ut sylinderen.. Er en liten tapp som trykkes inn så kan sylinderen trekkes ut....

Takk for tipset:) Skal ikke ta den helt tilbake før jeg har ny.Får la nøkkelen stå i ett par uker,hehe
 #287340  av hmsilset

Daniel_hoy skrev:Har du en annen nøkkel som du kan prøve? På HiAcen jeg bruker på jobb er det akkurat samme problem men der er det slitt nøkkel som er feilen. Den ene nøkkelen virker av og til, men den nye virker alltid.
Nei,jeg har ikke flere..Bestiller alt nytt jeg,Ã¥ har denne ganske utslitte i reserve :P
 #287356  av Helgeland

Fikk akkurat det samme problemet på min bil etter den hadde vert min i 12 timer... toyota konkluderte med at det var låsesylinderen... men di sjekket først nøkkelen, før de mente det var sylinderen:P
 #287357  av hmsilset

Helgeland skrev:Fikk akkurat det samme problemet på min bil etter den hadde vert min i 12 timer... toyota konkluderte med at det var låsesylinderen... men di sjekket først nøkkelen, før de mente det var sylinderen:P
Skikkelig uflaks du da!Jeg har konludert med å kjøpe ny og ikke å lage ny nøkkel.Har ikke tid til sånne feil
om jeg er på ferie f.eks. Er nok av andre ting å ta seg av på disse bilene igrunn :P Håper det ikke koster mange tusen..
 #287692  av Nikko

har en liggende jeg med 2 nøkkler til fra delebilen...
 #287694  av hmsilset

Nikko skrev:har en liggende jeg med 2 nøkkler til fra delebilen...
Takk for tilbudet,men jeg kjøper altid nytt sånt.