TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• celica T23 bremseklosser

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #287567  av jonR-

Bilen piper litt da jeg tråkker inn bremsen. Dette skjer oftest da jeg bremser ned mot et kryss, men pipingen starter ikke før bilen har trille-fart og omtrent har stoppet. Jeg antar det er klossene, men skal ikke en lampe varsle om klossene er slitte?

noen som vet?
Verksted time er bestilt, men kunne godt tenkte meg å høre litt synsing i forkant av bremseskive-skift.
 #287613  av Goose

Hvor mye bilen din har gått?

Jeg måtte bytte kosser ved 80 000 km, men pipingen kan faktisk bli forårsaket av små stein mellom klossen og skiva.
Tror ikke verksted er nødvendig da du selv skifter klosser på en time eller to.
 #287617  av jonR-

Goose skrev:Hvor mye bilen din har gått?

Jeg måtte bytte kosser ved 80 000 km, men pipingen kan faktisk bli forårsaket av små stein mellom klossen og skiva.
Tror ikke verksted er nødvendig da du selv skifter klosser på en time eller to.
gått ca 130'

Satt den på verksted jeg... har ikek tid selv så.
Skivene måtte byttes + klosser. Skivene fikk han ikke før mandag, men klossene hadde han. Og da jeg trenger bil i helgen så ba jeg han sette på klossene..Håper jeg slipper pipelyder selv om skivene er svært slitte da jeg har nye klosser... vi får se.
Kjører med de 2 mnd til, så kjøper jeg slissa skiver.
 #287618  av Goose

Skiver etter 130 tusen?
Oki. Mine var helt fine ved sjekk på 110 tusen jeg gjorde før jeg solgte bilen.
 #287619  av jonR-

Goose skrev:Skiver etter 130 tusen?
Oki. Mine var helt fine ved sjekk på 110 tusen jeg gjorde før jeg solgte bilen.
må skifte skivene fordi bremseklossene er helt brukt opp ;) (vært det en stund tror jeg... :O )
 #287952  av lexusmann

Skjedde det samme med forrige rollan jeg hadde...klossene gikk på stålet en tid og ødela skivene...fikk nye skiver og klosser till 1100 spenn... :wink: