TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Overhaling av ct20b

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #287719  av Tomera
 
Hei.
oljetettningene mine i turboen er gåene. (håper jeg da) Bilen går som normalt, og turboen lader som normalt, men kommer små mengder olje ut dumpventilen. Så er nok turboen som lekker litt.
Er det mye jobb og bytte disse tettningene? Hvem selger overhalinssett til disse? Noe man kan gjøre selv? Blir etterhvært nytt motorbygg i bilen, så gidder ikke legge så mye penger i det. Men liker ikke og kjøre med bilen slik den er nå. (Lever i den troen at alt skal være tipp topp til en hvær tid)
 #287733  av celica_st185
 
Kan jo være at det kommer olje opp i veivhusventilasjonen som gjør at du får olje ut dumpen.. Bare løsne røret som går inn på turbo å sjekke om det er mye olje før turboen...
 #287782  av Larsen
 
Sjekk ebay. Hvis du finner en så pass på at det står kun for ct20b og ikke ct20b og ct 26. Jeg kjøpte et sånn kombosett og der passet den kun til ct26 turboen til tross for at det stod at den skulle passe til ct20b.
 #287866  av Tomera
 
Hva må jeg søke etter da?
 #287926  av ivers
 
GIK selger overhalingssett til 1500 pluss moms
 #288003  av Tomera
 
Larsen skrev:Hva med å søke på ct20b?
Gjordt
Men var ikke stort og finne. MEN justerte ned trykket fra 1.3 bar, til 0.8 nå, og kommer ingenting ut dumpen lengre. Ikke hatt tid til og forske med veivhusventilasjon ennå, men er helt tørt rundt dumpen nå. Rart.
 #288019  av kennethx
 
tipper du får en del olje ut veihus ventilasjonen, selv monterer jeg oil catch tank for å slippe det. Men ct20b og 1.3 bar....lever farlig du :lol:
 #288054  av Tomera
 
kennethx skrev:tipper du får en del olje ut veihus ventilasjonen, selv monterer jeg oil catch tank for å slippe det. Men ct20b og 1.3 bar....lever farlig du :lol:
Ja tipper det var dærfra oljen kom.
hehe ja den presses nok litt for hardt, men ryker den, er det en god grunn til og oppgradere ;)
Sjeldent jeg er oppe i det trykket da. Ligger rundt 1.0 bar til vanlig.
 #288120  av kennethx
 
så lenge du ikke fåt noen kompressordeler flygende inn gjennom innsuget, eller eksos turbindeler sugd tilbake...da blir oppgraderingene først litt større en ventet. Hadde jeg vært deg hadde jeg begrenset meg til 1.2 bar intil du oppgraderer til en turbo som tåler høyere trykk. :wink:
 #288127  av Tomera
 
kennethx skrev:så lenge du ikke fåt noen kompressordeler flygende inn gjennom innsuget, eller eksos turbindeler sugd tilbake...da blir oppgraderingene først litt større en ventet. Hadde jeg vært deg hadde jeg begrenset meg til 1.2 bar intil du oppgraderer til en turbo som tåler høyere trykk. :wink:
Joda, må nok gjøre det. Men synes bilen oppfører seg litt merkelig.
Når bilen står på tomgang en stund, kommer oljerøyken ut eksosen.
Men kjører ett stykke, så forsvinner den. Usikker på om det kan være innmaten som har gitt seg. (Har ikke fått tid til og sjekke ytterligere) Men må vell ta en leak down test, samt føre veivhusventilasjon bort fra innsuget for og se. Motorn er mappet opp mot 1.3 bar, så skulle ikke tro det var det. Turbo er svakeste ledd.