TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt 3SGTE++ (Mr2 Mk2)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#262131  av Mr2Even

Mr2 Mk2 skrev:
Mr2Even skrev:Grei bil ja 8) Hvordan festet du de Border flappsa bak? limt? MÃ¥tte du lage nye hull til 98 vingen ?
Er skrue hull så bare å borre 2 hull til hver splitter såvidt jeg kan huske, peace of cake.Tok også en strimmel dobbelsidig teip langs hele for å slippe eventuelle små gliper.

Sveiset 18 hull og laget 6 nye for å montere 98 vingen, kanskje noe av det jeg er mest glad for at jeg har gjort. Alle kan liksom kjøpe en border front og montere på 5min.Men ikke så mangen som tar seg arbeidet med vingen, bare 2 i norge som har ettermontert såvidt jeg vet, men skal ikke nekte på at det finnes flere.
Deilig at noe er peace of kake :) Så det er ingen hull som man kan bruke altså.. La du en plate bak hullene og helsveiste eller bare pungtet du? Du behandlet vel for rust, og sparklet med glass eller vanlig sparkel? Hvor tykke plater brukte du?

#262135  av Mr2 Mk2

Mr2Even skrev:
Mr2 Mk2 skrev:
Mr2Even skrev:Grei bil ja 8) Hvordan festet du de Border flappsa bak? limt? MÃ¥tte du lage nye hull til 98 vingen ?
Er skrue hull så bare å borre 2 hull til hver splitter såvidt jeg kan huske, peace of cake.Tok også en strimmel dobbelsidig teip langs hele for å slippe eventuelle små gliper.

Sveiset 18 hull og laget 6 nye for å montere 98 vingen, kanskje noe av det jeg er mest glad for at jeg har gjort. Alle kan liksom kjøpe en border front og montere på 5min.Men ikke så mangen som tar seg arbeidet med vingen, bare 2 i norge som har ettermontert såvidt jeg vet, men skal ikke nekte på at det finnes flere.
Deilig at noe er peace of kake :) Så det er ingen hull som man kan bruke altså.. La du en plate bak hullene og helsveiste eller bare pungtet du? Du behandlet vel for rust, og sparklet med glass eller vanlig sparkel? Hvor tykke plater brukte du?
Hehe karosseri legger ikke jeg meg borti så ikke spør meg, men det er lagt plate og sveist fra baksiden ja.

#262506  av Mr2Even

Mr2 Mk2 skrev:
Mr2Even skrev:
Mr2 Mk2 skrev: Er skrue hull så bare å borre 2 hull til hver splitter såvidt jeg kan huske, peace of cake.Tok også en strimmel dobbelsidig teip langs hele for å slippe eventuelle små gliper.

Hehe karosseri legger ikke jeg meg borti så ikke spør meg, men det er lagt plate og sveist fra baksiden ja.
Du kan ikke finne ut akkurat hvordan de har tettet hullene, for skal kanskje gjøre det samme..

Du har problemer med for lav bil skriver du, hvilke fjærer har du?

Den ristingen du har ved nedbremsing kan være spindelen ja, for den var det når jeg hadde samme problem..

#262511  av Mr2 Mk2

Mr2Even skrev:Du kan ikke finne ut akkurat hvordan de har tettet hullene, for skal kanskje gjøre det samme..
Er jo bare å høre med noen som har peiling det, derfor fikk jeg en som driver med slikt til å gjøre det.Er jo ingen fasit på sånt.
Mr2Even skrev:Du har problemer med for lav bil skriver du, hvilke fjærer har du?
Tein, senker for mye foran og med border front i tillegg så hjelper det ikke akkurat på.

#263007  av pkgrette

må si bilen din er drit pen:D stå på

#263021  av Mr2 Mk2

pkgrette skrev:må si bilen din er drit pen:D stå på
Takk for det :) Har endel planer for vinteren så den forhåpentligvis blir enda bedre :idea: :P

#277238  av mr2cato

Jeg venter i spenning på updates her Jostein! ;)

#277281  av Mr2 Mk2

mr2cato skrev:Jeg venter i spenning på updates her Jostein! ;)
Hehe jeg også :P Bilen har stått noen mnd nå uten at jeg har rørt en skrue. Men har noen deler til lakk da i det minste :roll: Har blitt litt strammere på pengefronten enn jeg hadde planlagt(som vanlig), pluss at jeg har flyttet. Men har en sak gående nå som jeg håper å komme utav med noen penger, men det vil tiden vise. Har vært fast bestemt på å kjøpe coilovere men ser ikke ut til at dette blir aktuelt pga at det blir vanskelig med felger.
Vedlegg
DSCF1870.JPG
DSCF1870.JPG (121.39 kiB) Vist 963 ganger

#277288  av Amund

Meiner fremdeles at det der må vere den feiteste MR2'en i landet! :twisted:

Pengeproblemer har vel vi alle :wink: I vert fall med ein sånn dyr hobby, og kvinnfolk i tillegg :roll: hehe. (ho skulle hørt meg no...)

#277312  av TTM

Må si meg enig her, dette må være noe med den feteste MR2'en jeg har sett! 8)

Hva er det vinterplanene går ut på da?
 #288214  av Mr2 Mk2

Begynner å nærme seg sesong nå, og har fått svidd av noen kroner i den anledning...Har fått lakket opp igjen og fikset border fronten da den såklart var sprekt pga alt for lav bil,har også byttet en forskjerm pga steinsprut :P Og hatt bilen på lakkbehandling.Har også montert Cusco Zero-2 coilovere(endelig), og nye felger er på plass.Har byttet ut 18"Tsw til fordel for nye 17" Rota Grid felger.Er langt ifra ferdig,men det går riktig vei....
Vedlegg
216.JPG
216.JPG (170.98 kiB) Vist 950 ganger
219.JPG
219.JPG (208.59 kiB) Vist 929 ganger
225.JPG
225.JPG (223.73 kiB) Vist 935 ganger
31.JPG
31.JPG (1.06 MiB) Vist 916 ganger
32.JPG
32.JPG (832.32 kiB) Vist 910 ganger
311.JPG