TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lekker olje men tror det er fra turbo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #288369  av bluesmoke

jeg har nettopp byttet reg reim. og jeg peilet olja i sta og så kjørte jeg 3-4 km og da blinket olje lampa. så jeg stoppet og kikket og da var tuboen helt fuktig av olje. så jeg lurer på om det kan vere en kobling til turboen eller en slange som er gåen. er det noen som har andre teorier på hva som kan være galt. den svetter masse olje rundt omkring dr turboen er hva kan det være. noen som vet da jeg stsartet opp igjen så røyk det masse blårøyk. men motoren sviver som ei klokke så det virker som det var olje som ble brent ut av turboen. alle tips og ideer er velkomne
 #288374  av Morten

Hadde du av toppdekselet når du bytta regreim? Isåfall, (eller uansett) sjekk om toppdekselet er strammet til, og eventuelt at gummipakningen mellom toppdeksel og toppen fortsatt er der.

Hehe, er alltid greit å starte med det enkleste først.
 #288378  av bluesmoke

det var ikke jeg som gjorde det men et godkjent værksted,han driver med tuning av biler også så burde vite hva han gjør.men jeg ser han har glemt en skrue til servo veska så er jo værdt å se. takker for alle tips så kom med dem :)det ble utført hos larsen bil a/s tvedestrand
 #288452  av bluesmoke

det er mase olje inni turboen den er helt innsausa i innsuget til turboen, er det noen som vet hva det kan være da. turboen skal være ok så den er ikke gåen.

hva kal komprisjonen være å disse bilene ??? håper på raskt svar da jeg skrur nå