TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som har byttet hjulbolt(er) pÃ¥ mk2?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #288644  av Mr-2000

Skal bytte en eller flere hjulbolter på min mr2 mk2, men har 2 problemer!
Når jeg skal ha av bremsekalipperen, som er festet 2plasser, en oppe og en nede, så finner jeg ikke ut hvordan den er festet øverst!
Nederste er festet med en bolt med 12mm hode, mens øverst er den ikke festet med noe liknende, men en "hylse med gummi i midten"!
Er denne gummien bare beskyttelse for en umrako bolt, eller hvordan få av denne!?
Bildene er litt dårlige(har ikke lommelykt eller kamera), så vanskelig å få bra bilde...
CA. Plassering av øvre feste!:
Bilde

Bilde
Bilde

Og så er det å få av av bremseskiven, hvordan er denne festet og hvordan få denne av? et lite bilde av denne også!:
Bilde

Noen som kan svare meg på dette? :D
 #288647  av Mr2 Mk2

Du løsner bare den nederste skruen på calipperen og vipper den opp, så trekker du den bare ut oppe.
Skiven er løs,så der kan du bare bruke hammer.Evt om den sitter skikkelig kan du skru inn 2 skruer der hvor du har merket av.
 #288661  av Mr-2000

Ok!
Så calipperen er ikke festet med noe bolt oppe? Var akkurat ute å så litt, og nå fant jeg en bolt oppe, med 17mm hode! Er ikke denne til calipperen?
Prøvde å vippe opp calipperen, etter jeg har fjernet bolten nede, men den satt bom fast!
 #288664  av Mr2 Mk2

Mr-2000 skrev:Ok!
Så calipperen er ikke festet med noe bolt oppe? Var akkurat ute å så litt, og nå fant jeg en bolt oppe, med 17mm hode! Er ikke denne til calipperen?
Prøvde å vippe opp calipperen, etter jeg har fjernet bolten nede, men den satt bom fast!
17mm er til holderen for bremseklossene,du må løsne de 2 17mm også.Om glideren på calipperen sitter fast kan du bare løsne de 2 17mm og ta av alt sammen,men det anbefales jo at du fikser den evt trege glideren ;)