TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvor tull er dette?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #288893  av BT-GTI

ble linka av en kamerat som viste med denne linken til ebay.
det er en slags turbin som setter i innsuget som som liksom skal suge luften kjappere inne og dermed gi mer hk og mindre bensin forbruk,, vurderer å kjøpe en for moroskyld kan jo ikke funke hvertfall ikke på biler som min som slår luften tilbake i filteret etter jeg går av gassen og turboen lader, vil jo da gi luft inn turbinen vil stoppe og gå andre veien og når man gir på hvis man skal tro det de sier så vil turbinen suge ut luft og ikke inn og man vil tape respons.

lukter skrap, jusk og fanteri, og like effektiv som å la bilen kjøre på kaldstart hele tiden for å få 5hk mer. må være dumme amerikanere som tror på dette. har litt lyst til å leke tv2 hjelper deg eller nrks Forbruker Inspektørene

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Toyota-S ... QQtcZphoto

hva tror dere skrap eller vidunder
 #288903  av Fred

Skrap.
Sikkert like effektivt som den elektriske turboen som selges rundt omkring.
Men for all del, skulle hatt skikkelig moro ta å teste det ut da, så sannt jeg ikke måtte betale for delen....
 #288905  av hmsilset

Det kan bare brukes på gass og dieseldrevne biler står det. Jeg skal ihvertfall aldri prøve noe sånt :P
 #288911  av kvassheim

gir deg sikkert - 2 hester..
en sugemotor skal ikke ha noe mellom filter og spjeld som gjør det vanskeligere å suge.. tror strengt tatt dette ville hatt motsatt effekt..
 #289020  av BT-GTI

joa men jeg har aldri og kommer aldri til å kjøre sugemotor i min mr2, inntil min egen turboen raser da..

men tror jeg kjøper en nå til helga, skal jo til sverige å kjøpe snus og øl så sparer penger der til å svi av en hundrings 8) .
 #289060  av Larsen

Mengden med energi som kreves for å komprimere luft i innsuget slik at det gir ekstra krefter er helt enorm. Noen kompressorer på motorer sluker hele 50% av hkene som motoren dytter ut.