TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3sgte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #288569  av Nico_18

hei, er en eier av en mr2 mk2 3sge, planer om ombygging til 3sgte, stor jobb? noen som har en komplett motor (motor,kasse,hjerne,ledningsnett liggendes? )
 #288607  av BT-GTI

sjekk hos egon i danmark eller ebay fra canada det er dyrere men de har flere 3gen
 #288617  av hmsilset

Søk litt.Dette evnet har blitt tatt opp ofte.Det er visst noen timer jobb,og pris fra 30-50.000 alt etter hvem du velger og hva du skal ha.
 #288646  av kvassheim

+ ikke helt søndagspicnik å få godkjent.. :(
 #288648  av Nico_18

fått priser og sånn av egon:) bare vente på feriepenga og de jeg får igjen på skatten det, står mellom 225 og 245 hesteren? hva er anbefalt/forskjellen?
 #288649  av Mr2 Mk2

Nico_18 skrev:fått priser og sånn av egon:) bare vente på feriepenga og de jeg får igjen på skatten det, står mellom 225 og 245 hesteren? hva er anbefalt/forskjellen?
Som sagt over, ta deg 2sec og gjør et søk :wink: her f.eks viewtopic.php?f=33&t=27700
Anbefaler deg også å ta en titt på mr2oc.com om du fortsatt er i tvil ;)
 #288672  av Nico_18

takktakk, har lært en god del og vil definitivt gå for 3gen :) si ifra hvis noen har en plass å låne bort til vinteren eventuelt hjelpe til litt med å skru:) :P
 #288946  av Veggi

Eneste er vel at det er mye værre å godkjenne en 3.gen da det blir problemer med avgassen osv. Men mulig det er mulig å godkjenne en 3.gen som 2.gen da BT ikke vet forskjellen uansett :P
 #288964  av Helgeland

er det noen som har godkjennt 3 gen turbo??

jeg vet det er 1 eller 2 inne her på forumet som har fått gti ombygd og godkjent til turbo. men er det 2 gan. eller 3 gen. motor di har godkjent??
 #288970  av Nico_18

Helgeland skrev:er det noen som har godkjennt 3 gen turbo??

jeg vet det er 1 eller 2 inne her på forumet som har fått gti ombygd og godkjent til turbo. men er det 2 gan. eller 3 gen. motor di har godkjent??

isåfall er det utrolig vansklig å få det godkjent fra gti til turbo utgaven, for å si det sånn så gidder jeg ikke høre om jeg kan få den godkjent en gang :S :P
 #288971  av Nikko

2 gen skal ikke være så vanskelig å få godkjent, iom at samme motoren står i amerikanske biler som kjører på norske veier, men 3 gen er så og si umulig?
 #288984  av Veggi

Er vel bare 1 her inne som har klart å få godkjent 3.gen. Å muligens den eneste i Norge også. Sånn som jeg ser det er det så mye mer arbeid å godkjenne en 3.gen at det ikke er verdt det spør du meg. Å få godkjen en 2.gen bør jo ikke være så vanskelig da det er mange som har gjort det allerede.
 #288993  av Marcus

Gjør ett søk da, vi har allerede en tilsvarende tråd på 13 sider her inne.
To med 3gen har fått de godkjent. En som 3gen, og en som 2gen.
Historien til begge er i denne lange tråden om 3gen godkjenning her inne. Og lese den er jo det minste dere burde gjøre om dere skal gjøre det samme, alt står jo besvart der... :roll:

viewtopic.php?f=33&t=16313
 #289059  av Larsen

Marcus skrev:Gjør ett søk da, vi har allerede en tilsvarende tråd på 13 sider her inne.
To med 3gen har fått de godkjent. En som 3gen, og en som 2gen.
Historien til begge er i denne lange tråden om 3gen godkjenning her inne. Og lese den er jo det minste dere burde gjøre om dere skal gjøre det samme, alt står jo besvart der... :roll:

viewtopic.php?f=33&t=16313
Det er flere enn det faktisk, men lett å få til er det ikke.