TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mekanikker lønn

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #285722  av Zepticon

ArildM skrev:133 er nok mer enn en ufaglært butikkarbeider.

Mulig lønnen har økt men da jeg var 18 og jobbet i dagligvaren hadde jeg 115 om jeg ikke tar så feil.
Men det er jo snart 6 år siden da. Synes uansett 133 hørtes lite ut ja.
Jepp er vell 115kr i timen hos Bunnpris hvertfall :)
 #285806  av Thomas S

Hadde 134kr hos ICA men har kokkefagbrevet så gikk vell opp i lønn da :)
 #285887  av Ã¸xseth

har 168 i timen som rørlegger. har verken skole gang eller fagbrev som rørlegger. jeg er fast ansatt som hjelpe arbeider.
er fornøyd med det med tanke på jeg ikke er utdannet som det.
(har fagbrev som sveiser)
 #289333  av tettwatt

Fantastisk oppløftende å høre hva alle her tjener, da jeg som lagerarbeider/ass.lageransvarlig ligger på hele 125 kr timen. :roll:
Jeg trenger ny jobb :D
 #289336  av hmsilset

Jobber 5 netter i uka og har bare 186kr timen(blir maks ett år jeg gidder)...Det er med full ansennitet og skiftledertillegg.Grunnlønna mi uten tillegg er 127.4... Her er alt billig.Om jeg skulle bodd i oslo eller andre dyre byer måtte jeg ha tjent minimum 400kr timen for å ha det like godt økonomisk som her :P
 #289338  av ErikG

Ahh, et VELDIG godt poeng det der. Skulle ønske lønnssystemet var mer i forhold til hva levekostnadene der man bor er. Her må man ut med rundt snaue 2 mill for en leilighet på rundt 60kvm. Andre steder i landet får man hus med dobbelgarasje og hybel for samme prisen. Til tross for det har man samme lønn :?

Og folk kaller alle fra Bærum snobber.......
 #289340  av hmsilset

ErikG skrev:Ahh, et VELDIG godt poeng det der. Skulle ønske lønnssystemet var mer i forhold til hva levekostnadene der man bor er. Her må man ut med rundt snaue 2 mill for en leilighet på rundt 60kvm. Andre steder i landet får man hus med dobbelgarasje og hybel for samme prisen. Til tross for det har man samme lønn :?

Og folk kaller alle fra Bærum snobber.......

Får omtrent akkurat det huset du vil for 2 mill på landet :P Jeg bor hos en slektning akkurat nå.Betaler 2000kr mnd for
ca 100m2.Betaler aldri p-avgifter eller noe sånt.Må parkere i rundkjøringa før noen synes det begynner å bli litt frekt,hehe.
Søstera mi og familien kjøpte ett hus på 285m2,fullstappa av luksus og dyre materialer/gulv til 2,7. Dere i bærum er nok ikke snobber,hehe. Men det er mange rike der som betaler sinnsykt mye for de små tinga de har.
 #289360  av Torek

hmsilset skrev:Jobber 5 netter i uka og har bare 186kr timen(blir maks ett år jeg gidder)...Det er med full ansennitet og skiftledertillegg.Grunnlønna mi uten tillegg er 127.4... Her er alt billig.Om jeg skulle bodd i oslo eller andre dyre byer måtte jeg ha tjent minimum 400kr timen for å ha det like godt økonomisk som her :P
Hva jobber du som? Mobilvekter elns?
 #289370  av hmsilset

Torek skrev:
hmsilset skrev:Jobber 5 netter i uka og har bare 186kr timen(blir maks ett år jeg gidder)...Det er med full ansennitet og skiftledertillegg.Grunnlønna mi uten tillegg er 127.4... Her er alt billig.Om jeg skulle bodd i oslo eller andre dyre byer måtte jeg ha tjent minimum 400kr timen for å ha det like godt økonomisk som her :P

Nei,jobber som maskinoperatør på en plastfabrikk.Holder igang maskiner og roboter osv.
 #289383  av Torek

hmsilset skrev:
Torek skrev:

Nei,jobber som maskinoperatør på en plastfabrikk.Holder igang maskiner og roboter osv.
Oi..såpass ja. Aldri hørt om gitt.
 #289398  av ina

jeg jobber innenfor blant annet helse og sosial... der får jeg ca 120 kr i timen + ev kveld og helge tilegg... heligdager er 133% overtid...
 #289965  av inzane2012

på min jobb har jeg utbelat ca 285k i året med 5skift tiulegg, mens gjennomsnitts lønna for en industri arbeider ligger på et sted mellom 330-345k i året... og vet dere hva som blei lønns økningen vår i år???? hold dere fast nå folkens, 2 kr, jepp HELE TOOOOOOOOOOO kr i timen... jobber 4 skif med 37 timer uke(og det er uklart om vi får betalt eller ikke betalt mat pause) står i tarriffen vår at vi skal ha 35.5 timers uke... og fra februar til neste uke har vi jobbet 10 timer gratis i månen...ligger på ca 16 lapper utbetalt i månen... vi må faktisk jobbe 56 timer ene uka vi har springskift, jobber 7 skift den uka, noe som ikke er lovlig ifølge arbeidsmiljølova... så jeg vet ikke helt hvem har di værste lønnsbetingelsene jeg??? oss på en world class fabrikk eller kassadama på den lokale rimi'en??
 #289967  av hmsilset

inzane2012 skrev:på min jobb har jeg utbelat ca 285k i året med 5skift tiulegg, mens gjennomsnitts lønna for en industri arbeider ligger på et sted mellom 330-345k i året... og vet dere hva som blei lønns økningen vår i år???? hold dere fast nå folkens, 2 kr, jepp HELE TOOOOOOOOOOO kr i timen... jobber 4 skif med 37 timer uke(og det er uklart om vi får betalt eller ikke betalt mat pause) står i tarriffen vår at vi skal ha 35.5 timers uke... og fra februar til neste uke har vi jobbet 10 timer gratis i månen...ligger på ca 16 lapper utbetalt i månen... vi må faktisk jobbe 56 timer ene uka vi har springskift, jobber 7 skift den uka, noe som ikke er lovlig ifølge arbeidsmiljølova... så jeg vet ikke helt hvem har di værste lønnsbetingelsene jeg??? oss på en world class fabrikk eller kassadama på den lokale rimi'en??
Oi,sånne lønninger er det med oss også(altså de som jobber kveld/dag),men vi jobber ikke 5 skift. Nattskift-tillegget sist jeg jobba natt der var
16kr timen mindre enn nå.Jobba 140 overtidstimer på helg i forfjor jeg i tillegg til de 5 nattskifta fra 23.45-07-15 hver uke.Lønna mi det året ble 315000kr ca...Gikk opp 6kr timen vi.Skulle tro at du fikk det også,for er jo samme jobb som meg omtrent.Altså produksjpn.
 #289972  av inzane2012

vi ligger sikkert 10 år etter på lønns siden der som jeg jobber, vi fikk ikke mer i lønnsøkning enn det som fellesforbundet krevde nasjonalt, lokalt fikk vi ikke en dritt mer... problemet ligger litt i det faktum at på fabrikken jeg jobber i er det tryne/kompis faktor delux mellom ledelsen og det er arbeiderane på gulvet som blir overkjørt... jeg jobber nå på en såkalt utvidet 4 skift plan fordi volvo ikke tjener så mye på salget i usa så difor kan ikke vi produsere så mye felg til volvo at det er lønnsomt og drive med 5 skiftplan, og som en liten kompensasjon så beholdt vi 5skift tillegget når vi gikk ned til 4 skift igjen...men grunnlønna mi uten skift tillegget ligger nok bare på rundt 130 kr timen selv...og full annsenietet får mann ikke før mann har jobbet der i 15 år...vi har heller ikke noen som helst form for bonus på jobben når ting går bra... eneste som vi har å skryte av er at vi har uviklet ett helt nytt hjul, måte å lage alu hjul med en størrelse på 20" som veier snaut 10kg...
 #290012  av hmsilset

Høres ut som mye slit for lite penger.sånn har jeg hatt det i 9 år også :roll:
Du bør så absolutt finne deg en ny jobb!Vi fikk bonus for første gang i fabrikkens 50 årige historie i fjor.
Det er nok litt fordi at de begynner å skjønne verdien av arbeiderne og at det ikke er bare og bare
å få ansatt oppegående folk(Sliter med å få nok folk på skiftet mitt ihvertfall..),og litt fordi overskuddet er bra.
Når jeg sier oppegående folk så mener jeg folk som ikke røyker hasj,sover hele tiden,kan mere flere ord en yes/no/si..sii/ke?,og som ikke sykemelder seg første dagen som fast ansatt fordi det er lett tjente penger :shock:

Husk,at industrijobber er det sinnsykt mye ledig av nå.Både som mekaniker,operatør og alt det andre.
Få opp lønningene nå,eller flytt.Det er min mening.Jeg hadde flytta for lenge siden om ikke hele slekta mi bodde her,hehe.