TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Girkasse Oppgradering til st185

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #289487  av Viking86

noen som har noen tips og komme med angående vilken innmat jeg skal bruke?? skal ha 450HK i bilen, har muligens bestilt meg CUSCO LDS type RS diff, men e fortsatt litt i tvil om vilken innmat til kassen jeg skal bruke.. håper noen har noe erfaring med dette og eventuelt noen linker og priser på ka d eventuelt kan koste

MVH Martin
 #289527  av celica_st185

En cuscodiff er nok ikke å forakte med såpass effekt nei... Tåler ikke for harde rivstarter den orginale, og er fort gjort å ta kassen samtidi som diffen går (har prøvd :lol: )
 #289563  av kvassheim

du får jo sellholm-kasse til st185, men denne koster 130k og bråker en hel del.. Men orginal girkasse og resten av drivverket tåler ganske mye.. Bare husk at det har mye med kjørestilen å gjøre.. rykking=ikke bra mtp drivverk(girkasse, differ, drivakslinger\drivledd)
 #289668  av kennethx

kvassheim skrev:du får jo sellholm-kasse til st185, men denne koster 130k og bråker en hel del.. Men orginal girkasse og resten av drivverket tåler ganske mye.. Bare husk at det har mye med kjørestilen å gjøre.. rykking=ikke bra mtp drivverk(girkasse, differ, drivakslinger\drivledd)
Og er giret til 180...kjempekult med turtallet der oppe på langtur, hehe.

Du får oppgradert innmat fra Quaife i england og fra C-One i japan, jeg har ikke prøvd noen av delene, og de koster litt...