TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• starteren slÃ¥r ikke inn?? MKIV

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #289634  av bjornalf

hei sliter litt med å få starteren til å sammarbeide... lurte på om noen hadde noen tips... styre strøm er koblet på og den har strøm... har også jordet motoren og girkassen. men sier ikke at d ikke kan være dette... men problemet er at den lager ikke en eneste lyd... alt annet funker lys osv... hvor er sikringa eller relet? tar i imot alle tips.. takk;)
 #289639  av tojo

Testet den med direktestrøm? (funksjonstest)
Kan dette være til hjelp? : http://www.turbosupras.com/pdfs/JZA80%20TSRM/ST.pdf
 #289665  av bjornalf

er d mulig at det er en sikring på dette systemet som kan være gått? skal prøve når jeg er ferdig på jobb å sette direkte strøm. men hvis d hadde vært en sikring så ville d vært greit å sjekke denne først..?
 #289697  av KK-ma70

Min slo heller ikke inn for et par år siden. Sa bare klikk i et relè... Viste seg at det var "kobbervinklene" inne i starteren som var helt nedslitt. Byttet disse og alt fungerte igjen :D Dette va på 7m motoren, men går utifra at det ikke er den store forskjellen på innmat i starter på de to motorene.
 #289750  av ThorT18

litt offtopic, men starteren på celican min slår heller ikke inn regelmessig. Det blir ofte bare en slik "klikk-lyd", men får starta etter noen forsøk på å vri om nøkkelen. What's wrong?
 #289758  av csstian

ThorT18 skrev:litt offtopic, men starteren på celican min slår heller ikke inn regelmessig. Det blir ofte bare en slik "klikk-lyd", men får starta etter noen forsøk på å vri om nøkkelen. What's wrong?
Bytt starterkontaktene så er det iorden
 #290143  av @lpher

KK-ma70 skrev:Min slo heller ikke inn for et par år siden. Sa bare klikk i et relè... Viste seg at det var "kobbervinklene" inne i starteren som var helt nedslitt. Byttet disse og alt fungerte igjen :D Dette va på 7m motoren, men går utifra at det ikke er den store forskjellen på innmat i starter på de to motorene.
Byttet disse på Supran jeg også :)
 #290158  av FS-Styling.no

Alf? På gamle trakter da ja.... Du savner supran skjønne æ... :lol:
 #290829  av @lpher

FS-Styling.no skrev:Alf? På gamle trakter da ja.... Du savner supran skjønne æ... :lol:

EVERY FRIGGIN' TIME jeg skal kjøre forbi ihvertfall! :mrgreen: :mrgreen:

Joa, har vært veldig lite bil det siste året...men det begynner så smått å ta seg opp nå ;)