TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Foskjell pÃ¥ USA og EU versjonene?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #289570  av Ullsokk

Tenker på å kjøpe en Orginal, USA turbo, og da jeg er rimelig grønn når det kommer til MR2,
Så lurer jeg på hva som er forskjellen på de? ( 91 modell )

Takker på forhånd.
Mvh, Remi K.
 #289571  av cameleon

mener du gti da? altså eu versonen? for turbo kom aldri til europa såvidt jeg vet
du har 204hk turboverson US, og 2.gen samt 3.gen som er JP. 225/245hk
 #289577  av Ullsokk

cameleon skrev:mener du gti da? altså eu versonen? for turbo kom aldri til europa såvidt jeg vet
du har 204hk turboverson US, og 2.gen samt 3.gen som er JP. 225/245hk
Sa jeg ikke hadde så bra peiling :P
Åssen er det med 2.gen \ 3.gen på hvilke modell? 2.gen = 90-93\94, og 3.gen 94-99 ?

Stemmer det da at, det egentlig er 204 hk, ( siden det er en 91 modell, ? )
 #289626  av Larsen

Amerikanse kom bare med 2gen motor orginalt og 204 hk. Den japanske kom med 224 hk i 2gen motoren og 245 i 3gen motoren. Altså er den japanske 2 gen motoren bedre enn den amerikanske.
 #289638  av kvassheim

mr2storbrua skrev:Forskjellen ligger vel i ECU'en? Dersom man bytter til japansk ECU vil man vel få 225 også i en US-utgave?
og den fantastiske fartsperra vil jeg anta :?
 #289657  av A_hjelme

kvassheim skrev:
mr2storbrua skrev:Forskjellen ligger vel i ECU'en? Dersom man bytter til japansk ECU vil man vel få 225 også i en US-utgave?
som er enkel å fjerne ;)
 #289662  av Larsen

Det sitter en bedre turbo i den japanske versionen til tross for at den heter ct 26 både i den amerikanske og japanske versionen.
 #289822  av Abramz

A_hjelme skrev:
kvassheim skrev:
som er enkel å fjerne ;)
Jeg vil gjerne ha den JÆ! fartsperra fjerna :P
Har du en link eller annet?