TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #289901  av Lørnings

Gratulerer med oppstart Arne :wink: Dette står det stor respekt av!! Keep going, son :D
 #289947  av Arne rebel

Update:

Da har jeg vært ute og kjørt med bilen, med 5700 o\min som turtallsperre og en rå map, og jeg må si jeg er storfornøyd :wink: Har ikke kjørt så veldig mye da skjermene mine foran slår nedi de ny dekkene mine og lager dype spor, så her skal nye skjermer snekkres sammen...
 #289957  av Amund

snekkres sammen er vel faktisk rett ord i denne sammenhengen om eg kjenner deg rett :wink: 8)
Ser fram til å se denne live Arne, lukter dagali lang vei for min del :twisted:
 #289997  av tettwatt

Gleder meg som en liten unge til å se denne live :shock: :D :twisted: :shock: :lol:
Det er veldig farlig for oss andre mk1 eiere å lese denne tråden, får jo lyst til å finne en ufze i stedenfor agze men vet at det aldri ville gått da jeg ikke kan sveise og sånt :( (notere bak øret at det må jeg lære meg)

Keep it up Arne, helt rått :D
 #290333  av Arne rebel

Erling: Ja det er en liten snutt med kjøring, men kvaliteten er så dårlig at jeg vil filme en ny :wink:
Noen bilder av arbeidet med skjermene...
Bilde
Bilde
 #290480  av Morten

Er kanskje teit å komme med inspill ang personlige synsinger midt i en slik grundig sjefs-prosjekt tråd Arne.... men har tenkt på en liten ting utifra bildene på den hvite (og nå denne). Hva om du ikke "forlenga hjulbuene fullt så langt ned" (vanskelig å forklare i ord hva jeg mener)... altså, like breie på toppen, men så mer vinkel inn mot bilsiden foran og bak selve hjulbuen. I praksis ville en se mer til dekket da, når en ser bilen forfra/bakfra, noe jeg personlig syns ofte gir ett enda mer brutalt utseende?

Men er nå bare en tanke da, så ikke sikkert du er enig i det. :lol:

Godt jobba forresten, gleder meg plenty til å oppleve denne live! :mrgreen:
 #291178  av Arne rebel

Morten: Jeg er enig med deg, jeg likte ikke breddingen på den hvite....har nå kopiert de orginale skjermbuene og lagt på 1cm i høyden på profilen og dratt skjermene over hjulene, tror jeg liker dette bedre :?
Update: Har før helgen vært ute og ødelagt panseret, taket, takluken og frontruten da jeg bare skulle ut og hente noe på verkstedet før jeg skulle dra til Sverige, litt stresset glemte jeg å feste panseret og med en kombinasjon med tung gassfot vrengte panseret seg over frontruten :x Men ingen kom til skade, så det er bare å bytte ut deler, men litt kjdelig med panseret som jeg ikke har rukket å lage avstøp av....
Skader på panser....
Bilde
rute, tak og takluke...
Bilde
Bilde av rammen for breddingen
Bilde
Brei rumpe :P
Bilde
Fått på det gamle panseret med panserlås :wink:
Bilde
 #291207  av Amund

Synd med panseret, men du lar deg vel ikkje stoppe så lett? Det begynner å funke nokolunde å kjøre med og no?

Btw, FEIT ræv Arne :twisted:
 #291236  av ArildM

Synd med uhellet. Får jeg lov å spørre om hvordan du konstruerer de metallbuene til skjermene når du bredder? Er de klippet ut av "sheet metal" eller noe sånn?
Etter det så fyller du opp med fugeskum og så kjører du på med glassfiber til slutt? Fjerner du fugeskummet etterpå eller?
Lurer på om jeg skal kopiere metoden din for bredding av skjermer serru :) Så får jeg fjerna den forbanna rusten i fra skjermene samtidig :mrgreen:
 #291264  av Lørnings

Synd med panser og andre ødeleggelser ja, men det blir strøkent Arne, den blir rå! :wink: "Fat bottom girls, you make the rockin' world go round.." *Nynne* :D
 #291346  av Arne rebel

Amund: Jeg har glemt deg helt...kommer noe før helgen :wink:
ArlildM: Jeg kommer til å lage avsøpninger av det du ser på bildene og støpe nye i formene...er litt arbeid, men får ta ting litt etter hvert. Blikket jeg har brukt er 0.7 blikkplate som er klippet til og gjengestag for å lage avstand inn til karrosseriet. Har forresten kjørt litt mere med bilen nå som ikke hjulene stikker ut, og kan si denne motoren har potensiale og er tørst :P Eneste problemet nå er at jeg må flytte dynamoen opp fordi akslingen slår oppi den...og bytte rute som kostet meg 3170kr :wink:
( Går litt sakte her da jeg har hatt endel på jobben å sysle med... )
 #292918  av Arne rebel

En liten update:

Ikke mye har skjedd da jeg har hatt mye å gjøre på jobben, kombinert med en krevende samboer :wink:
Jeg har byttet rute, rettet ut bulkene i taket og startet smått med å "mappe" bilen...men det fikk en brå stopp da jeg ble stoppet av politiet en sen kveld...men de var utrolig hyggelige og ga meg beskjed om å kjøre bilen fint hjem og parkere den, og ikke kjøre den før den var Eu godkjent. Har også vært og veid bilen og den veier: Med fører og ca 1\2tank bensin: fram-510kg, bak-740kg Totalt med fører: 1240kg. Og uten fører og 1\2tank 1180kg. Ikke værst når en har 4sylindere ekstra med på lasset 8) Har også handlet inn ny radiator, for tror den orginale blir i minste laget med aktiv kjøring...
 #292933  av Morten

Godt å se det går fremover Arne. Savnet deg/dere på ACR i helga. Blir en av kjerrene klare til å ta en tur opp dit på augusttreffet i år tror du? :wink:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 17