TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp fÃ¥r ikke start! MKIV

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #289801  av bjornalf

<
Sist redigert av bjornalf den 16 mai 2008 22:15, redigert 2 ganger totalt.
 #289803  av bjornalf

z
Sist redigert av bjornalf den 16 mai 2008 22:15, redigert 1 gang totalt.
 #289827  av bjornalf

NÅ HAR JEG VERKEN TENNING ELLER BENSIN..!!!!!! hva fan skal jeg jøre... prøvde å måle rett på ecu lednigen til dysene når jeg tørna... var ikke 12 volt der kanskje 0.3... dysene åpner ikke og det tenner ikke... har bensintrykk osv frem til dysene.. men di får bare ikke strøm... er d noen som kan ha noen tips om hva som kan sjekkes...?? og hvor jeg kan prøve å målè?

Kan d ha noe å si at jeg har koblet opp bensin systemet utenfor d originale??

takker for all info
Sist redigert av bjornalf den 16 mai 2008 22:16, redigert 1 gang totalt.
 #289854  av Shaggylaggy

Tror ikke det er unormalt med 0.3V til dysene.

Ellers har jeg egentlig ikke peiling jeg eller. kan jo evt. være noe galt med selve boksen.
 #289863  av bjornalf

har ikke prøv å koble resistorene enda.. mangler tenning og bensin uten å ha jort noe..?? alt er koblet som d skal men noe mangler?
 #289883  av celica_st185

Kan jo begynne med å måle spenningen INN til dysemotstandene, er det ikke spenning her må du nesten følge den ledningen å finne om det er en sikring eller noe... Vanskelig å si når jeg ikke et hvordan du har koblet det...

Koblet akkurat opp datasprut på celica, og brukte di orginale dysemotstandene. Den har felles strøm med coil og tenningsmodul, så kan jo stemme godt at du ikke får verken bensin eller tenning hvis det er likt på din...
 #289891  av bjornalf

ok... men d eneste jeg har gjort med lednings nettet mitt er å koble inn di nye dysene på di gamle ledningene... å på j-spec så har jeg ingen dysemotstand.. tror jeg så vet ikke helt hvor jeg skal prøve å måle... ellers så er alt plugget i di originale kontaktene.. men kan jo være noe som er feil en plass.. men d skal være 12 v på dyser og på tenning når d fungerer?
 #289917  av tojo

Har du montert lav ohms dyser på Jspecen.? (Jspec har høy ohms dyser orginalt)
Da bør du gjøre f.eks slik:
Bilde
 #289928  av bjornalf

dette er ok... skal koble dysene slik ja.. har boks liggende.. men for at dette skal bli rett må du vell vite hvilken av ledningene til dysene som er jord? men dette skal ikke ha noe med d andre å jøre... men skal hjem å sjekke noe som jeg ser på et bilde jeg har tatt.. er en ledning som jeg tro kan være koblet feil...
 #289981  av celica_st185

Stemmer dette diagrammet over? Blir jo helt motsatt av slik jeg har det.... På min er det datasprutet som gir jord, mens det er 12v på dysene via dysemotstandene...
 #289986  av tojo

Er flere fungerende måter å koble det på,diagrammet over er bare 1 eks.
 #290054  av bjornalf

lite start men lurte på en ting... jeg har koblet opp beninsystemet utenfor d originale men d har jeg bare kuttet av å ikke gjort noe mer med.. (det elektriske) kan d ha noe med dette å jøre at dysene ikke åpner å jeg ikke har gnist?
 #290061  av Supramk3turbo

Det har det nok helt sikkert. Det er jo somregel en krets sant, hvor mye forskjellig henger sammen, med tanke på felles gjord å lignende, må nok skjøte noen av de kablene du har kuttet av. Skulle ikke forundre meg om det er der problemet ligger...