Tror europeisk spedometer skal være greit å bruke så lenge du holder deg innenfor samme versjon av bilen. (ikke mekanisk meter på bil med elektronisk eller motsatt)
Angående fartssperra finnes det forskjellige duppeditter som kan kjøpes til det formålet, f.eks. "Greddy Speed Cut Controller" eller "HKS Speed Limit Defencer". Ellers kan du jo prøve det som står i min cut'n'paste nedenfor (har ikke prøvd det selv, men virker fornuftig)
"The speed cut on the gen.III ecu is set at 185km/h
If you cut the wire going to the ecu you obtain 3 results:
1 - no speed cut
2 - turbo VSV no more energized (no overboost = less hp)
3 - check engine ligth will go on when you pass 90-130km/h
So you can't simply cut the wire but you have to feed the ecu with a speed that is less than the real speed.
The 4024 is a frequency divisor; the cost of this chip is less than 1$. It can divide the input frequency from 2 to 128 times.
This is the wiring connection that i have used. I installed this chip 1 month ago and i don't have any problem.
4024 pin #
1 ----> from speed sensor (cut the purple-white wire going on pin 9 ecu E6; 22 pin connector)
2 ----> Ground
7 ----> Ground
12 ----> this is the speed/2 frequency from chip to ecu pin 9 E6; 22 pin connector (other side of the purple-white wire )
14 ----> pin 1 ecu E7; 16 pin connector - don'cut this wire, connect only! (+5v)"
NB! Hvis du ikke har 3.gen må du dobbelt sjekke hvilke pinner du må koble til på ECU'en (speed er på samme, og antar +5v på samme pinne, men best å være sikker)!

-------------------------------------
'72 Celica (RA21/TA22)
Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20)
Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86)
Hachi'n
'83 Starlet (KP61)
Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z