TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vekt svinghjul?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #290082  av tettwatt

Noen som vet hva et orig. svinghjul i min mk1 veier? Lurer på å bytte til ett lettere, men er greit å vite hvor mye :D
Og om noen vet hvilken girkasse som sitter i AE101 Levin -95mod med 4agze på 175 hk så hadde jeg blitt strålende fornøyd :D :D :D
(lukter ikke prosjekttråd etter hvert her nei... :twisted: )
 #290108  av Pgus

Den heter E58... er etter hva jeg vet lik E51 (som sitter i MR2 MK1), bortsett fra en liten ting...
"Girvelgeren" sitter på feil side av girkassen, som som er hvistnok er litt PITA å bygge om

Er usikker på om den har LSD,
Ikke det at det er av større betydning i en MR2, du skal ha sykt med hester før det er noe prob.

Ellers er det viktig å vita at denne girkassen er helt ubruklig for deg hvis du ikke også får med drivakslingene...
(De er ikke lette å få ta i ellers)

Svinghjulet TROR jeg veier ca 9 kg orginalt.
Jeg har lettet på min, og vet ikke hvoran bilen er med standard, siden den hadde det de jeg kjøpte den.
Har lest at mange syns at dette har er en av de oppgraderingene som har gjort mest medkjøreopplevelsen.
 #290121  av tettwatt

Pgus skrev: Svinghjulet TROR jeg veier ca 9 kg orginalt.
Jeg har lettet på min, og vet ikke hvoran bilen er med standard, siden den hadde det de jeg kjøpte den.
Har lest at mange syns at dette har er en av de oppgraderingene som har gjort mest medkjøreopplevelsen.
Da må jeg jo ha nytt svinghjul også :twisted: Spørs bare om det er 200mm eler 212mm???

Er et frontcut, så da har jeg drivakslene også, så håper egentlig på å få brukt den nye kassa også. Min begynner etter hvert å bli litt lei seg føler jeg da :D