TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøring etter bytte av kammer.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #290519  av TTM

Hei.

Jeg har akkurat satt i nye kammer og bilen går som en klokke. Men det jeg lurte på er hvor forsiktig jeg må være når jeg nå skal kjøre. Holder det å stille ned turbotrykket, så kan jeg kjøre med fjøla i vater. (For å sette det på spissen da)?

Vet ikke om det har noe å si, men den er mappet til 11,5 a/f via AEM EMS.

Mvh
 #290526  av TTM

Det jeg tenker på er at de nye kammene har annen durasjon enn de originale, og at den kanskje går mager nå før jeg får den mappet igjen?
 #290534  av kennethx

Har du ikke bredbåndslambda da? Du kan jo øke trykket gradvis for hvert "run" og sjekke at lambda verdi er akseptabel. Hvis den begynner å magre ut er det jo bare å gå av gassen og roe ned til du får mappet på nytt :wink:
 #291204  av TTM

Nei, jeg har ikke det, :roll: Jeg får heller smøre meg med tålmodighet. Det er vell det tryggeste.

Noen tips til hvilket bredbåndslambda kit jeg burde satse på?
 #291210  av tojo

AEM uego skal være et bra bredbåndslambda kit. :-) (fine og gode tilbakemeldinger rundt om på div forum)
 #291211  av FS-Styling.no

Jeg har INNOVATE Lambda kit på min....funker VELDIG bra!!!

Fredrik
 #291213  av TTM

Har kjikket litt på nettet, og kommet fram til at det står mellom et av de dere nevnte. Egentlig slappt av meg å ikke ha skaffet det tidligere. Kan være kjekt å holde et øye med blandingforholdet. :lol: