TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• motor bygging

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #290058  av JK86

lurer på og bygge opp en ny motot til mr2n min nå når vinteren kommer. men vil ha hvertfall over 250hk. kanskje så tett opp mot 300 som jeg kan. noen som har noen fornuftige tanker om hva dette kan koste meg? best og bare starte med ebn blokk og bygge oåpp eller prøve og få tak i en 3sgte og tune den ?
 #290154  av Mr2 Mk2

3.gen 3sgte blir nok både billigst og best, da har du jo 245hk originalt.
 #290157  av Larsen

Da er det vel viktig å spesiefisere om vi har da snakker om RWHP eller bare Hp. Motor eller hjul hester?
 #290170  av JK86

er vel hp det er snakk om. mye hestetap i mr2 fra motor til hjul?
 #290189  av Master

Dem er vel ca 190-200 rwhp originalt. (3-gen 3s-gte)

Hvis du kjiker på prosjekttråden min så vil du kanskje se hva som skal til for å bygge 300 rwhp. :) Den ligger under Prosjekter (Masters 3s-gte overhaling)

Nøyer du deg med 300 HP, snakker vi 3.gen 3s-gte med eksos, luftfilter og mer trykk.
 #290210  av Larsen

En jeg kjenner som målte sin i benken til 260rwhp for ikke lenge siden. Det han har gjordt er Eksos, dp filter, ic, bc (1,3 bar) og apexi motorstyring (ikke nødvendig med motorstyring, men det fulgte vist med bilen).
 #290225  av JK86

skal bruke din prosjektråd når jeg begynner og bygge ser jeg. veldig bra og forseggjort tråd. all kred for den
 #290377  av Larsen

JK86 skrev:skal bruke din prosjektråd når jeg begynner og bygge ser jeg. veldig bra og forseggjort tråd. all kred for den
Takker. Jeg fikk aldri målt min, men det ble en god del kraftigere enn orginalen. Hvis du lurer på noe så kan du eventuelt bare sende pm.
 #290518  av JK86

kjempekult. takk for hjelp
 #290543  av Master

JK86 skrev:skal bruke din prosjektråd når jeg begynner og bygge ser jeg. veldig bra og forseggjort tråd. all kred for den
Jeg får takke jeg også da! ;)
 #290653  av Larsen

Kult at det har vært nyttig fo rnoen adnre også da! Savner bilen nå som sommeren nærmer seg...