TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Yaris 2005 senkesett, erfaringer?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #290676  av laffy

Har en 2005 mod 1,4d yaris med tte senkesett, bestilte comfort-senkesettet deres (dama ville ikke ha så stiv bil),men i kombinasjon med 17" tsw kyalami-felgenene mine blir de for myke og bilen subber. Er det noen som har noen erfaringer med andre senkesett? ser på ebay.de at h&r har, men de har ikke på hjemmesidene sine. Eibach har også fjører, men lurer på hvor stive de er.. Alle tips tas imot med takk.
 #290679  av supraboy

Jeg har en 06 yaris og kjører med cobra senkesett. er førnøyd med subber ikke med 17 på min hvertfall
 #291171  av laffy

Noen som har erfaringer med eibach? Er de "stive" nok? blir mest sannsynlig de ettersom jeg får en veldig bra pris på de gjennom jobben..
 #292702  av STIRLING

Jeg hadde en Yaris 99 mod med 1.3 literen.
Den satte jeg på lersjøfors senkesett som senket 40 mm og gule koni dempere.
Den ble stiv og go-cart å kjøre men den stusset ikke med 205/45-16 dekk.
Vet om mange golfer og blod styla biler som ikke fulgte meg gjennom svingene med den. Kranglet litt med noen motorsykkler også forå si det sånn. he he.
Hadde en kopis som lå bak meg og sa det at jeg hadde hjulløft på innerhjulet hvis jeg bremset litt sent før svingene som var 90 grader i 70 - 80 km/t
Men anbefaler deg å justere camberen foran så blir bilen tøffere og se på og ligger mye bedre på veien.
Etter senking har du ca 45 min camber. bytter du blotene på fjærbeinet til 12mm oppe og 14mm nede får du 1 grad og 40 min i stede.
 #292817  av laffy

Artig med motorsvake biler som ligger godt på veien, er mange som blir overrasket da sikkert, hvor mange hk og nm er det i 1,3 literen forresten? Venter fortsatt på eibach fjørene mine, som i følge hellanor tar 4 uker å få sendt opp fra tyskland, hadde han sagt det når jeg bestilte, så hadde jeg heller bestilt de selv fra tyskland.
 #292958  av STIRLING

Det er ikke så ille egentig.
På 1,3 l er det 86 hk og 124 nm. mener jeg det var. den er ganske morsom men den mangler litt på toppen. hadde mere drag hvis jeg girte på 5000 i stede for spærra.
Det er bare synd at toyota lager 1,3 ut av alle 1 l for den er ikke så sprek på de franske yarisene. (Dette ser du om du har 1 skilt lys, da er den fransk)
For på de japanske er det 1,3 og 1,5 som sitter i T-sporten like, bare volumet der også som er forskellige. og programvaren da.
 #292968  av Zepticon

Eibach er vell et av de beste merkene. De koster vell en tusenlapp eller to mer enn biligfjærene (lesjøfors og ja(lla)mex) men er vistnok milevis forran i kvalitet (tror TTE fjærene er Eibach)
 #293477  av laffy

Har alltid hørt at eibach skal være noe av det beste ja, men lurer på om det blir lavt nok. Er ikke helt fornøyd med TTE-fjærene jeg har nå, men de er som sagt comfort utgave. Skulle få eibach-settet for 1518 kroner gjennom jobben, veil pris er 2700 + moms + frakt, kan ikke klage på det akkurat :)