TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Et par spørsmÃ¥l ang. turbobil... (mk2 3s-gte)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #290710  av lasse
 
Har fått montert inn turbotrykksmåler i bilen nå (gen 3 3s-gte) lader stødig 0,8 bar, men ved fullt pådrag i 3 og 4 gir stiger det til 0,9, motoren er såvidt jeg vet helt original bortsett fra 3" eksos fra downpipen og åpent luftfilter, er dette normalt?

Tenker også litt på ny eksos, kikket litt på denne:
http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... ucts_id=34

Noen som har noe erfaring med denne? Og skal jeg gå for 2,5" eller 3" anlegget?
Trenger en downpipe også, og der er det jo det samme spørsmålet, 2,5" eller 3"?
 #290712  av marlboro1310
 
Ettersom jeg forstod på en tidligere post her ang. ladetrykk, så øker det noe ved større eksos og småmods ved fullt pådrag...
 #290727  av jumbo
 
Mitt inntrykk er at jo grovere, mindre restriktiv eksos, dess mer bunndrag mister du og mer trykk får du på toppen.

Kjører 3" hele veien selv (aussie dp) og er veldig fornøyd med det. En liten tanke mindre drag helt i bunnen (under 2k) enn med originalt anlegg, men uansett er det jo hundre ganger bedre enn på en GTi.

Og pass uansett på at du bestiller et anlegg til turbo og ikke GTi.
 #290751  av Larsen
 
jumbo skrev:Mitt inntrykk er at jo grovere, mindre restriktiv eksos, dess mer bunndrag mister du og mer trykk får du på toppen.
På na motorer mister du bunndrag. Stor eksos på en turbo bil øker bunndraget. Det kan forklares, men det har med noen avanserte prinsipper å gjøre.