TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ourom Racing MKIV Supras [Oppdatering vÃ¥ren 2009]

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #288160  av elino

Nå er det like før bilen er ferdig :) Motoren er testet og alt fungerer...utrolig deilig lyd i den :)

Bilen skal testes på Motorsport treningen 5 mai og første løpet går 9 og 10 mai...Wiiiii DET gleder jeg meg til :P
Bilen trenger absolutt en grundig vask
Bilde
og det gjør motoren også..
Bilde
Tørrsompen
Bilde

Bilde
Litt loddejobb
Bilde

Bilde
Brom Brom :)
Bilde
 #288207  av Lørnings

Dere må filme oppstarter, vi vil også høre lyden! :D :D Ellers ser det veldig bra ut, tror 2008 blir en knallsesong! :wink: Med ihvertfall 2 heftige supra'er og en lexus(?) man ikke skal kimse av herfra, pluss alle oss andre småkjørere :wink: Så tror jeg toyota vil stille sterkt på de norske banene i år :D
 #288284  av elino

Både rød og svart Supraen skal innom Vålerbanen i uka som kommer
Om den røde skal ut på banen er jeg usikker på, men svarten skal i hvertfall få kjørt seg :twisted:

Are kjører på Vålerbanen...

RACINGTRENING Mandag 5.MAI fra Kl. 17:00
- Det er åpent for publikum og er gratis

Trening før løpet fredag 9. mai fra kl 13:00
NM og NC runde i Racing 10. mai 2008 http://www.knasolor.no/
Are stiller i GT klassen

Japsetreff Mandag 12. mai fra kl 09:00 http://www.japsetreff.no/info.html

Da er det bare å håpe på fint vær og at bilen(e) holder ;)

(For de som er interessert i drifting, går første runde i drifteserien på Vålerbanen søndag 11. mai fra kl 12:00 mer info finner du her http://www.powerdrift.no/index.php?opti ... Itemid=193 )

Med dette programmet kan vi vel trygt si at sesongen er i gang :)
 #288524  av WRC

elino skrev:Både rød og svart Supraen skal innom Vålerbanen i uka som kommer
Om den røde skal ut på banen er jeg usikker på, men svarten skal i hvertfall få kjørt seg :twisted:

Are kjører på Vålerbanen...

RACINGTRENING Mandag 5.MAI fra Kl. 17:00
- Det er åpent for publikum og er gratis

Trening før løpet fredag 9. mai fra kl 13:00
NM og NC runde i Racing 10. mai 2008 http://www.knasolor.no/
Are stiller i GT klassen

Japsetreff Mandag 12. mai fra kl 09:00 http://www.japsetreff.no/info.html

Da er det bare å håpe på fint vær og at bilen(e) holder ;)

(For de som er interessert i drifting, går første runde i drifteserien på Vålerbanen søndag 11. mai fra kl 12:00 mer info finner du her http://www.powerdrift.no/index.php?opti ... Itemid=193 )

Med dette programmet kan vi vel trygt si at sesongen er i gang :)

Skal bli morro å se, jeg skal også på kjøring imorgen.
Skal bli morro å se den svarte in action, Har dere gjort mye med motoren etter at jeg hadde den? foruten tørrsump??
 #288564  av elino

WRC skrev:Skal bli morro å se, jeg skal også på kjøring imorgen.
Skal bli morro å se den svarte in action, Har dere gjort mye med motoren etter at jeg hadde den? foruten tørrsump??
Nei, det er ikke gjort noe med motoren.

Har forresten noen spørsmål til deg ang motoren ;)
Hvilket trykk er motoren mappet på? og hvilken effekt ble det? Og hvor det ble gjort?

Are har såvidt fått testet den i dag og er meget fornød med motoren :) Så det skal bli spennende og se hvordan alt fungerer på banen i morgen :D
 #288571  av elino

Bilene våre er nå klare for årets sesong..

Årets første kjøretur
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Konebilen :P En stor takk til Are for vårpussen med lakk og polering :)
Bilde

Kundebil, minsin bak
Bilde
 #289239  av elino

Lørdag 10 mai gikk den første NM runden i asfalt racing. Are stilte på to løp, sprintløp GT og free for all et 30 runders løp med pitstop hvor fører må stoppe motoren, gå ut, evt førerbytte, service (kan ha opp til 4 servicemenn) for så å kjøre resten av løpet. Første bil til 30 runder vinner.

I sprintløpet kom Are på 3 plass og
i 30 runders løpet kom han på 4 plass, men kunne ha vunnet hvis han ikke hadde fått problemer i pitten. Når bilen kom inn i pitten måtte motoren stoppes umiddelbart, det likte ikke supramotoren.. det ble for varmt, så den ville ikke starte igjen :( I tillegg fikk han kjøreforbud pga servooljesøl i motorrommet. Are løper til serviceplassen og henter papir og renseveske, renset opp sølet, fikk start på motoren og klarsignal til å fortsette...en tekniker tror Are har kjørt ut på banen uten godkjenning og kaller han straks inn i pit igjen. Hvorpå Are må forklare at han hadde fått godkjenning og får fortsette løpet, men nå har han tapt mye tid, så han måtte se slaget tapt. Dette er surt når vi i ettertid ser at det ikke skiller så mye på tiden mellom 4 og 1 plassen.
Her er noen bilder fra dagen...

Bilde

Før Sprintløpet
Bilde

Line up på Sprintløpet
Bilde

Line up på 30 runders løpet
Bilde

Fra 30 runders løpet
Bilde

Inn i pitten
Bilde

Får forbud mot å forsette pga av servooljesøl
Bilde
Sist redigert av elino den 11 mai 2008 17:15, redigert 4 ganger totalt.
 #289249  av ErlingK

Kipt med overivrige banefunksjonærer!!

Blir vingen stående på denne bilen nå? Så ikke så ekstrem ut på den bilen, må være noe med svart og svart, kontra rød...

Erling
 #289252  av elino

ErlingK skrev:Kipt med overivrige banefunksjonærer!!
Det blir nok for mange "småsjefer" og kanskje for dårlig informasjon..
Et annet eksempel: Hele bakluka vrengte seg på en camaro og ble hengende faretruende hele to runder før den fikk motorproblemer og forlot banen selv....Hvorfor i all verden ble ikke denne flagget av banen???
ErlingK skrev:Blir vingen stående på denne bilen nå? Så ikke så ekstrem ut på den bilen, må være noe med svart og svart, kontra rød...

Erling
Er helt enig med deg at den vingen passet bedre på den svarte. Den er så lett i rompa, så vingen er et must... Den røde får montert original vingen senere i dag ;) Skal klargjøre bilene for Japsetreffet i morgen
 #289565  av ArildM

RÃ¥tt! Mangler garasje jeg, men hadde ikke takket nei til inneholdet heller 8)
 #290855  av Lørnings

Så bilen på japsetreffet, gikk fælt!! :wink: Dere må bremse den da,jeg er spent på et tall. :D Det er litt trist å se den svarte på banen også, for da skjønner jeg at bilen min går liksom ikke noe særlig..! :P
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 26