TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger litt info og svar angÃ¥ende forsikring pÃ¥ Celica CS!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #290992  av Daniel HS

Lurer på hvordan folk har forsikret Celica CSene sine? Fikk et tilbud hos Gjensidige for ca 1 mnd siden på Celica CS, jeg ringte Gjensidige tidligere i kveld for å kjøpe denne forsikringen. Jeg fikk da beskjed av Gjensidige at jeg muligens måtte ha gjenfinningssystem på bilen, og en totallpakke for i det heletatt få forsikre bilen der. Dette ble ikke opplyst om når jeg fikk tilbudet sist, (fikk tilsendt på skriftlig på mail). Sa selfølgelig dette, men fikk bare til svar at jeg måtte ringe til hun som gav meg tilbudet sist gang, da han jeg snakket med i kveld ikke ville gi meg noe forsikring siden han ikke visste om han kunne forsikre bilen på vanlig vis.

Så spørsmålet mitt er egentlig om dere er pålagt å ha gjennfinningssystem og totallpakke for å få forsikret bilene deres?

Skal ringe opp igjen i morgen å høre hva de sier, men litt greit å vite hvordan andre har forsikret bilen.

Og en annen ting, er bilene forsikret som vanlig GT-4 eller som GT-4 CS? Virker ikke som de har denne inne på datasystemet...
 #291001  av James

Virker rart! Kunne selv velge og vrake om jeg ville ha ansvar, delkasko eller fullkasko. Nevnte ikke noe om noe trackingsystem ettermontert i bilen.
Er veldig sikker på at både vanlig gt4 og CS går under det samme. Selv har jeg delkasko med 40% bonus ,så står på meg selv. Betaler ca.7000,- hos Gjensidige.
 #291004  av celica_st185

Flytta akkurat min over fra gjensidige til If. Bataler ca 7000 for full kasko med 50% bonus. Er vanlig gt-4
 #291005  av Daniel HS

Okey, jeg skal ha full kasko i allefall, pga jeg sitter på lån på bilen. Godt mulig det bare er han jeg pratet med i dag som er heeelt vekke.

Men får ringe dem igjen i morgen så jeg finner ut av tingene...
 #291009  av Insanity

jeg betaler 14 laken i året 50% fører over 25. ikke noe gjennfinningssytem, full kasko....
 #291011  av Daniel HS

celica_st185 skrev:Flytta akkurat min over fra gjensidige til If. Bataler ca 7000 for full kasko med 50% bonus. Er vanlig gt-4
Nå har jeg uheldigvis bare 10% hos Gjensidige pga et lite uhell i vinter, som førte til kondemnering av en bil, tilbudet jeg fikk var på ca 19600,- med full kasko. Sjekket hos IF, dersom jeg begynte på 20% der kunne de gi meg et tilbud på ca 28500,- :?
Sist redigert av Daniel HS den 26 mai 2008 22:05, redigert 1 gang totalt.
 #291013  av James

celica_st185 skrev:Flytta akkurat min over fra gjensidige til If. Bataler ca 7000 for full kasko med 50% bonus. Er vanlig gt-4
Tørr jeg spørre hva du betalte hos Gjensidige før?
 #291058  av Tomera

Jeg betaler 10K for GT-fourn med 40% bonus, 20 år, 12000km kjørelengde, og selvfølgelig full kasko.
CSen jeg hadde, betalte jeg 13K for i året. Full kasko, 30% bonus 18/19 år og 16000 km kjørelengde. Full kasko dær også. Gjensidige er de desidert rimligste for min del uansett. Og veeeldig kurante og enkle å ha med og gjør om man får en skade.
 #291135  av celica_st185

James skrev:
Tørr jeg spørre hva du betalte hos Gjensidige før?

Betalte ca 4800 for delkasko. Ringte di for å høre på kasko, og da var det vel snakk om nermere 16k :shock: , hvis jeg ikke tar heilt feil... Menaer å ha betalt 12k for kasko der for ett par år siden, og da var IF dyrere... Noe av Grunnen til at den ble såpass billig nå, er vel fordi jeg er totalkunde
 #291137  av celica_st185

Insanity skrev:jeg betaler 14 laken i året 50% fører over 25. ikke noe gjennfinningssytem, full kasko....

Da bør du nok ta deg en ringerunde :wink:
 #291141  av Daniel HS

Ringte opp igjen til Gjensidige i dag og skulle bekrefte tilbudet jeg hadde fått for en måned siden, og det var helt ok i dag plutselig. Han jeg snakket med i går har tydeligvis ikke peiling på hva han snakket om da. Eneste er at det er dyyyrt da :P 19 620kr i året, full kasko, men har bare 20% på den bilen...

Tegnet også Personforsikring som kostet 1500kr i året, sparte visst 2700 kr i året på forsikringen på Corollaen da, så blir vel at jeg sparer 1200kr i året der, får se når alt kommer i posten om jeg er blitt lurt eller ikke :P

Men regner med jeg tar en ringerunde for å prute forsikring om en aldri så liten stund :)
 #291484  av Daniel HS

Sulun skrev:betalte 11 for dette året her med 30% hos gjensidige. men så lånte dama bilen i vinter og "råkte" et tre, ikke veldig store skadene men kom på 138000. så spørs hva det blir nå??...tror det blir delkasko gitt..
det værste var vel egentli å være uten CS`n i nesten 3mnd på vinterføret!!!

138 000,- for skaden??? Blir ikke den kondemnert da? Mister 30% bonus ved bruk av kasko, belive me, I know!!! Kjørte i fjellveggen med gamle Celicaen (2.0 GTI), fikk takst på 50 000,- Kondemnert!
 #291539  av unzane

Betaler 9500,- i året med full kasko, 2000,- i egenaldel ved alle skader, leiebil inkludert og fri kjørelengde. Ingen begrensninger på førers alder. Har ingen bonus, er min første bil på meg selv. Er en 91,- GT4. Er 27 og fra Bergen.