TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• løse plugger og jordinger i motoren

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #290799  av inzane2012

da jeg og fattern drev på å byttet dynamo fant jeg en løs jordingskabel og en plugg som stikker opp men som ikke er tilkoblet noe...

jordingen er koblet til karossen på høyre side under det dekselet ved siden av motorlokket og stikker ut bort til motoren, og den pluggen stikker ut på bak siden av av den kabelbunten som går over motoren der med reg.reima...
Vedlegg
13 - 1.jpg
13 - 1.jpg (51.43 kiB) Vist 1433 ganger
 #290834  av marlboro1310

Oppdaget det samme på min bil da jeg satte konidemperene på, kunne ikke helt se hvilken misjon den jordinga skulle ha...men jeg festa dem til karossn,var samme på motsatt side. Er jo ikke lange kablene da...
 #290841  av inzane2012

marlboro1310 skrev:Oppdaget det samme på min bil da jeg satte konidemperene på, kunne ikke helt se hvilken misjon den jordinga skulle ha...men jeg festa dem til karossn,var samme på motsatt side. Er jo ikke lange kablene da...
dne jordinga er jo allerede festa til karossen, så må jo høre til en plass da:) men hva med den pluggen da?? er den til noe ekstra utstyr eller noe sånt?
 #290850  av marlboro1310

Inzane ta å sjekk på din bil hvor de jordingene går...jeg kunne ikke finne noen vettug plass :?
 #290860  av inzane2012

Larsen skrev:Ikke ta å hopp over å koble til jording på motoren. Det er årsak til mange motorbranner og jo flere jo bedre.
skal jeg bare å ta skru den fast til motoren en plass da??
 #290862  av inzane2012

kom på at den der skinna som går "på baksiden" av dekselet til registerreima som det går en sånn kabelbunt gjennom er jo ikke skrudd fast da, den er bare trykt innpå skruene som stikker ut da, men magler mutter, kanskje det er der den jordingen høre hjeme??
 #290870  av marlboro1310

heh...så sprøtt, da er den neppe svært avgjørende da velger jeg å tro gitt :roll: nå er min bil ombygget da men..
 #290931  av Morten

Mistenker at den pluggen din er til AC-kompressoren (for de som har sånn dødvekt :lol: ). Er ihvertfall normalt 3 eller 4 plugger totalt borti der, en til vifta på IC, en til O2 sensor, en til AC kompressor (for de som har det) og noen ganger en til en orginal EGT sak etter katalysator som noen 3gen 3sgte har.

EDIT: den jordingen på toppdekselet der går normalt inn i en lik kontakt (motsatt kjønn seff) som ender med en bolt i fjørtårnet samme side.
 #290932  av inzane2012

Morten skrev:Mistenker at den pluggen din er til AC-kompressoren (for de som har sånn dødvekt :lol: ). Er ihvertfall normalt 3 eller 4 plugger totalt borti der, en til vifta på IC, en til O2 sensor, en til AC kompressor (for de som har det) og noen ganger en til en orginal EGT sak etter katalysator som noen 3gen 3sgte har.

EDIT: den jordingen på toppdekselet der går normalt inn i en lik kontakt (motsatt kjønn seff) som ender med en bolt i fjørtårnet samme side.
problemet er at jeg ikke ser partneren til pluggen, så er ganske irriterendes å ha den stikkendes ut...
 #291240  av Morten

inzane2012 skrev:
Morten skrev:Mistenker at den pluggen din er til AC-kompressoren (for de som har sånn dødvekt :lol: ). Er ihvertfall normalt 3 eller 4 plugger totalt borti der, en til vifta på IC, en til O2 sensor, en til AC kompressor (for de som har det) og noen ganger en til en orginal EGT sak etter katalysator som noen 3gen 3sgte har.

problemet er at jeg ikke ser partneren til pluggen, så er ganske irriterendes å ha den stikkendes ut...
Nettopp det som var mitt poeng da... du har sannsynligvis ikke air-condition innstallert i bilen, men kontakten/støtten for det ligger uansett i ledningsnettet, derfor en løs plugg. :wink:

Ellers må jeg jo si at om en løs plugg er noe du virkelig går og irriterer deg over, så har du det sannsynlig ganske bra ellers her i livet. :mrgreen:
 #291252  av marlboro1310

heh... :lol: