TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva slags data sprut bør jeg velge pÃ¥ min mk4..?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #291027  av KentSupra

Hei sann
Jeg har en 1993 mk4 n/a med automat som jeg har nå bygget om til 2jz-gte med automat, jeg kjøpte bilen min av japanauto sommeren 2007. Bilen fungerte helt greit til jeg fikk sitte på med en kamerat av meg som hadde kjøpt en 1996 mk4 TT som har stått hos Anders Ringstad i vinter til singel konvertering, etter en rask kjøre tur fant jeg ut att jeg skulle bygge om min N/A til TT nå i første om gang. Jeg kjøpte en motor med automat kasse på e-bay som skulle være til supra MEN det var den ikke det jeg hadde fått var en aristo, nå jeg har bygget om bunn panna / vann pumpa / mellom aksel + + + så den skulle passe supra! Det som er greia nå er det elektriske, jeg har tenkt å sette på data sprut forde det elektriske som fulgte motoren er ikke komplett men hva skal jeg velge.....?
Forslag tas imot med glede, sett gjerne opp en liste på hva jeg trenger 8) 8)

Ps bilen min skal kun kjøres på røde skilt :wink: :wink:
Vedlegg
1.jpg
1.jpg (408.05 kiB) Vist 348 ganger
 #291047  av FS-Styling.no

Hei!

Med tanke på at ledningsnettet ditt ikke er komplett, så er vel du mest sannsynlig på utkikk etter et standalone kit og ikke et piggyback? Isåfall utgåt MAPECU 1 eller 2, da det er et piggyback system, hvor man kopler seg opp mot det originale ledningsnettet. Standalone er vel det du er på utkikk etter da... Flere typer og få kjøpt her!! Eks. AEM EMS, MEGASQUIRT, HALTECH OSV OSV....

Fredrik
 #291257  av Stiansen

KentSupra skrev:Jeg ser att AEM er mye brukt , så det er kanskje det som er greia for meg 8) 8)
Om du skal ha AEM er du avhengig av det originale ledningsnettet da du kobler den inn på det.
 #291266  av KentSupra

Det som er greia er att dem har klippet over ledningene som går til tenningsmodulen eller ser restet helt ut 8) 8)
 #291306  av FS-Styling.no

Autronic har jeg hørt mye bra om!!!
 #291313  av KentSupra

Autronic + automat kasse går det sammen??? En kamerat av meg har autronic i sin mk4 med manuel kasse å den funker veldig bra 8) 8)
 #291317  av sleeper

KentSupra skrev:Autronic + automat kasse går det sammen??? En kamerat av meg har autronic i sin mk4 med manuel kasse å den funker veldig bra 8) 8)

tja burde gå greit det.. nå vet ikek jeg så mye ang om ecu til motorstyring kjører automatkassa eller ikke.. så skal ikke si noe for sikkert