TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hva er komprisjonen i en org gt4 st185

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #288468  av bluesmoke

hvor mye komprisjon skal det orginalt være i en gt4 st185 motor håper noen kan svare raskt da jeg ikke finner det på nett
 #288508  av Larsen

Hørt at folk har hatt 180 psi da de er nye, men det trenger ikke være noe galt hvis det er ned i 150 psi. Er vel bare å se om det er stor forskjell mellom sylinderene. Husk å ha full gass da du måler ellers så blir målingen feil.
 #288511  av bluesmoke

da har jeg målt og den ene er 10.5 og neste er7 og så 8 så 6 så er vel ikke noe å rope hurra for nei
 #289975  av bluesmoke

bluesmoke skrev:da har jeg målt og den ene er 10.5 og neste er7 og så 8 så 6 så er vel ikke noe å rope hurra for nei
GLEMTE DET MED FULL GAS HEHE PØVE IGJEN

JA JEG GLEMTE CAP LOCKEN :)

MVH
BLUESMOKE
 #289987  av tojo

Komprisjonen på en orginal st185 skal være 11,5 kg/cm2 (164psi) eller mer
"Limit" : 9.0kg/cm2 (128psi)
differanse mellom sylindre 1kg/cm2 eller mindre(1kg/cm2= 14psi)

Alt dette på ca250rpm på følgende måte: http://www.celicatech.com/imagearchive/ ... /EM/EM.htm
 #289988  av tojo

Komprisjonen på en orginal st185 skal være 11,5 kg/cm2 (164psi) eller mer

Alt dette på ca250rpm på følgende måte: http://www.celicatech.com/imagearchive/ ... /EM/EM.htm
 #289990  av bluesmoke

tojo skrev:Komprisjonen på en orginal st185 skal være 11,5 kg/cm2 (164psi) eller mer

takker så mye skal ut nå så passet bra tusen takk

mvh

BLUESMOKE
 #289994  av bluesmoke

jeg lurte på en ting,vist jeg må bytte stempel/fjører så lurte jeg på om kan jeg ta stempla ut undenifra, jeg tenker da ta den ut gjennom bunnen løfte ut hele veiv med stempel går det???
 #290015  av tojo

bluesmoke skrev:jeg lurte på en ting,vist jeg må bytte stempel/fjører så lurte jeg på om kan jeg ta stempla ut undenifra, jeg tenker da ta den ut gjennom bunnen løfte ut hele veiv med stempel går det???
Nei stempla og rådene må tas ut ovenfra.
 #290033  av Larsen

bluesmoke skrev:jeg lurte på en ting,vist jeg må bytte stempel/fjører så lurte jeg på om kan jeg ta stempla ut undenifra, jeg tenker da ta den ut gjennom bunnen løfte ut hele veiv med stempel går det???
Det går det, men det er liten vits. Da må du ut med veiva og får å få av veiva må da av med girkassa så da må motoren ut uansett.
 #290059  av bluesmoke

Larsen skrev:
Det går det, men det er liten vits. Da må du ut med veiva og får å få av veiva må da av med girkassa så da må motoren ut uansett.
men jeg må vel ha av toppen og blokka for å komme til å mest sansynlig vil det være lettest å ta motoren ut, er ike akuratt bygd for vanlige folk, skal helst være 140 og skevøyd. vel for å stille et spørsmål til: kan noen komme med forslag til hvordan jeg skal bytte fjører og fremgangs metoden. klart kan splitte hele motoren men vil prøve komme unna me minst mulig arbeid.

takk for alle tips
 #290060  av bluesmoke

tojo skrev:
så jeg må ta av toppen og splitte blokka for å kunne skifte, jeg tenkte siden jeg tenker ta ut motooren for lettere komme til alt så må det gå å dra di ut gjennom veiva.kan ikke skjløne hvorfor det ikke skal gå da slipper jeg skifte pakninger og annet fjas,
 #291402  av bluesmoke

bluesmoke skrev:
tojo skrev:
så jeg må ta av toppen og splitte blokka for å kunne skifte, jeg tenkte siden jeg tenker ta ut motooren for lettere komme til alt så må det gå å dra di ut gjennom veiva.kan ikke skjløne hvorfor det ikke skal gå da slipper jeg skifte pakninger og annet fjas,
jeg mener det var noen som sa her en gang om , at vist man gjorde sånn og sånn under komprisjonstesten.så kunne man avgjøre om det er stempel eller ventiler. men i og med at oljaa renner rett i gjennom og ut i turboen så fort det er ladetrykk. kjører uten og bruke lade trykk så bruker den ingen ting. og bilen sviver helt rent og fint
 #291530  av bluesmoke

Larsen skrev:Hvis du skal spare deg for arbeid så er det litt letter eå motoren stående i bilen. Noen triks bort ifra det kjenner ikke jeg til.
ok takker for tipset, er det noe mere hokus pokus og bytte fjører på disse bilene i forhold til en vanlig sierra f.eks vet sammenligningen er dårlig her men hehe en bil er vel en bil. så er vel ikke så mye verre å skru på disse eller hva