TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Turbo pÃ¥ 7afe

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #291389  av Veggi

Lurte bare på om det er noen som har erfaring med å montere en 3sgte i en 7afe? Er dette plug and play? tåler drivverk dette? og er bremsene gode nok? Er det mulig å få BT til å godkjenne dette? Alt av info og erfaring mottas med takk.

Eventuelt hvor mye kan man trimme en 7afe å likevell ha et håp om å få dette godkjent?

Har lyst på litt mer effekt i bilen en stusselige 116hk, men det skal vertfall gjøres skikkelig og godkjennes.

Mange vil vel si kjøp ny bil, men det strekker ikke pengene til. Så må heller belage meg på å kjøpe litt å litt deler til min :)
Sist redigert av Veggi den 31 mai 2008 17:39, redigert 1 gang totalt.
 #291401  av empyrium

Veggi skrev:Lurte bare på om det er noen som har erfaring med å montere en 3sgte i en 7afe? Er dette plug and play? tåler drivverk dette? og er bremsene gode nok? Er det mulig å få BT til å godkjenne dette? Alt av info og erfaring mottas med takk.

Eventuelt hvor mye kan man trimme en 7afe å likevell ha et håp om å få dette godkjent?

Har lyst på litt mer effekt i bilen en stusselige 116hk, men det skal vertfall gjøres skikkelig og godkjennes.

Mange vil vel si kjøp ny bil, men det strekker ikke pengene til. Så må heller belage meg på å kjøpe litt å litt deler til min :)
jeg vet du må bytte bremser men driverket er jeg ikke sikker på men jeg tror vertfall at det også må byttes. kjøpt deg en froncut av gt4 så har du det du trenger for og gjøre et bytte:D
 #291445  av Veggi

Ja det er jo det optimale. Men også veldig kostbart. Har funnet en komplett overhalt motor til 15k inkludert frakt og moms fra Canada, men da mangler jeg understellet som sikkert må til for å kunne godkjenne.

Noen som har tips på hvilke papirer jeg må ha for å ha god dokumentasjon på hvor mye hk bilen tåler orginalt? Mulig jeg prøver meg på å få godkjent å trimme orginalmotoren i første omgang.
 #291553  av Veggi

liten oppdatering her:

Fant dette settet på nettet: http://www.nolimitmotorsport.com/prod/TC2501-S

I tillegg kom jeg over en liten guide: http://auto-xpressions.com/turbo.aspx

Kan noen si meg om dette ser fornuftig ut? Og jeg ser turbokittet er til Corolla 1,8l 7afe.. er dette samme motor?