TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Daniel HS' Celica Carlos Sainz

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #291672  av Daniel HS

Var i helgen å hentet meg ny bil.. :mrgreen: Har leitet lenge etter en slik bil, og må si det er godt å endelig ha en. Bilen er en:

Toyota Celica Turbo 4WD Carlos Sainz Limited Editon #3268

Litt bilder fra når jeg hentet den :-)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Ser litt matt ut på bildene, men er ikke så veldig matt egentlig :wink: Er desverre ikke de beste bildene, men de får duge :wink:

Bilen er er nettopp blitt importert til Norge fra Sveits. Bilen er en-eiers bil og har fullt service hefte :mrgreen: Første gangs registrert i 93. Den var gått 157 500 når jeg hentet den. Eneste som er gjort er Eibach fjærer så vidt meg bekjent :)
 #291677  av James

Grattis!!! :) Ser veldig bra ut! Planer for den? Får ta oss et meet en dag nå som vi forsatt har goværet!
 #291679  av Daniel HS

James skrev:Grattis!!! :) Ser veldig bra ut! Planer for den? Får ta oss et meet en dag nå som vi forsatt har goværet!
Har noen planer ja, kommer når pengene kommer :P :wink: I første omgang blir det ny eksos, den tok desverre kvelden over fjellet. Så blir det Boost Controller og Turbotimer og oppjustering av turbotrykket, så får vi se... Har satt på noen andre felger jeg hadde i kveld, men har ikke noen gode bilder av det :(

Så hvis noen vet hvor jeg får komplett eksos, med downpipe og hele greien er det bare å skrike ut... Tenkte jeg skulle sjekke ut Fensport... Og hva anlegg anbefaler dere? Har tenkt på Moongoose, har hørt at det funker greit på GT-4en... Vil ha noe som ikke støyer for mye på vanlig kjøring, men lager mer lyd når jeg tråkker til...

Må få til et Celica meet ja :wink:
 #291793  av tojo

Gratulere med pen CS. :D Flere bilder innvendig ,motorrom osv :P

HUSK! kjører du høyere trykk øker sjansen for BHG (Broken Head Gasket).
Så om det ikke allerede er montert ARP bolter og MHG (Metal Head Gasket) så ville jeg vært moderat med å justeringen av turbotrykket.
 #291797  av Daniel HS

tojo skrev:Gratulere med pen CS. :D Flere bilder innvendig ,motorrom osv :P

HUSK! kjører du høyere trykk øker sjansen for BHG (Broken Head Gasket).
Så om det ikke allerede er montert ARP bolter og MHG (Metal Head Gasket) så ville jeg vært moderat med å justeringen av turbotrykket.
Ja, vi får se hva som skjer med det første. Vil heller gjøre ting skikkelig og bruke den tiden og pengene det tar, enn fort å gale. Så ting går sikkert ikke så veldig fort. Tenkte å kjøre opp trykket til 0.9. En kompis kjører på det, tror det går greit. Men vi får se...

Skal se om ikke jeg får tatt noen flere bilder i dag, motorrommet er faktisk ganske strøkent synes jeg... :mrgreen: Heeelt originalt, foreløpig...
 #291838  av Daniel HS

Litt flere bilder. Kvaliteten er ikke så veldig bra desverre. Kameraet var tomt for strøm, så ble mobilbilder... :(

"Nye" felgene som er kommet på. Bærer en del preg av banekjøring.
Bilde
Bilde
Bilde

Motorrommet:
Bilde
Bilde
Bilde

CS-merket ved girspaken: :mrgreen:
Bilde

Original Radio/Kassett/CD, har selvsagt 10 Speaker System med den originale forsterkeren. Synes det spiller enormt bra for å være originalt og fra tidlig 90 tall.
Bilde

CS-beviset som fulgte med bilen: :mrgreen:
Bilde
Bilde
Bilde

Og ja, skal rydde så snart som mulig. :wink: Bildene ble tatt når jeg var på prøvetur etter å ha byttet bremsebåndene på håndbrekket i kveld...
 #292238  av Thomas S

Eg skal ha en prøvetur :mrgreen: Du måtte få tak i en CS tilslutt til min ergelse :x
Håper å få tak i en eller annen Celica snart slik at eg har grunn til å bli aktiv her igjen :P
 #292275  av Daniel HS

Thomas S skrev:Eg skal ha en prøvetur :mrgreen: Du måtte få tak i en CS tilslutt til min ergelse :x
Håper å få tak i en eller annen Celica snart slik at eg har grunn til å bli aktiv her igjen :P
Hehe, virket som du siklet litt når jeg traff deg på Essoen i Åsene på fredag :P Du kan sikkert få sitte på en tur, men å kjøre den tror jeg vi venter med :P

Ja, selg Galanten å kjøp deg en Celica :mrgreen:
 #292342  av Tomera

FOR en hærlig, strøken og cleam CS!! Akkurat en slik jeg ville kjøpt om jeg skulle hatt en till :lol:
Drømmeksemplar! Gratulerer så mye. Du blir garantert fornøyd med dette leketøyet.
Kjørte også med Eibach fjærer på min, og hvis du monterer Whiteline justerbart antikrengestag bak, har du ett meget bra undertsell på bilen!
Nok en gang, gratulerer! RÃ… bil!
 #292360  av Daniel HS

Tomera skrev:FOR en hærlig, strøken og cleam CS!! Akkurat en slik jeg ville kjøpt om jeg skulle hatt en till :lol:
Drømmeksemplar! Gratulerer så mye. Du blir garantert fornøyd med dette leketøyet.
Kjørte også med Eibach fjærer på min, og hvis du monterer Whiteline justerbart antikrengestag bak, har du ett meget bra undertsell på bilen!
Nok en gang, gratulerer! RÃ… bil!
Takk takk, har gått å leitet leeenge for å finne en såpass strøken bil. Dyr var den også :P Storfornøyd jeg, etter å ha hatt den i litt over en uke. Når jeg går lei denne håper jeg å følge i fotsporene dine, ST205 :twisted: Hadde ikke råd til det helt enda :P

Hvem forhandler Whitelinestag da? Gundersen Motorsport, Fensport eller noen andre? Tenkte jeg skulle bestille fullt effektanlegg med downpipe og hele greien hos Fensport når pengene strekker til :wink: Har bare litt andre ting som skal handles først :P

Hvis du har tips om hva som helst så bare spy ut :D
 #292802  av Thomas S

Blir nok en T16 i GT-Four i så fall ;)
 #292803  av Daniel HS

Thomas S skrev:Blir nok en T16 i GT-Four i så fall ;)
Hehe, fett det, men lykke til med å få tak i en i god stand. De begynner å bli vanskelig å oppdrive :(
 #292804  av Daniel HS

Noen som ser noe nytt?

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Forresten er eksosen fikset også nå. Originalt (forløpig) da vel og merke...
 #292805  av GhostRider88

Strøken CS :D Akkurat slik de skal/burde være ;)

Ser du har fått på nye felger, men helt ærlig så syns jeg at de OZ felgene med flere eiker var finere. Men smaken er som baken ;) den er delt :P
 #292807  av James

Konge bil med nye gromme felger! Kledde bilen bra syns jeg! :)