TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• olje prob.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #291429  av JK86

lampa mi begynte og lyse i går og da stoppet jeg på biltema i mjøndalen for og kjøpe noe olje. utenfor møtte jeg en kar i en annen mr2 som anbefalte meg biltemas semisynt 10e40 olje så tok me det og fylte på og da jeg begynte og kjøre kom det etterhvert utrolige mengder blårøyk ut av motoren. jeg sølte litt olje men trur ikke det var så mye. da jeg tok opp peilepinnen så kom det røyk ut derfra oxo. hva faen skjer. lukter det motorbytte her. kommer uansett det men planen var og vente til vinteren me det da. holder det med ett nytt oljeskift tror dere eller må jeg fremskynne planer om bilens hjerteoperasjon? håper på kjappe svar da jeg må få fikset dette før jeg drar fra jobb..
 #291438  av marlboro1310

Hvilken Mr2 er dette snakk om?? Om det var en Mk2...var det oljelyset som kom på orange eller rødt? Hvis det var rødt når du stoppa for å fylle olje, er det som regels for seint... :cry:
 #291440  av JK86

er en 91mod mk2 lampa lyste gult da jeg stoppet for og fylle. tror stempelringer tok natta. samt kanskje topp pakning. all olje forsvant ut igjennom eksos på under 400meter. blir nok motorbytte her.
 #291471  av marlboro1310

Høres ikke ut som om at det er pga gul lampa at dette havariet har skjedd, når den gule lampa kommer på er det et signal til deg som fører at det begynner å minke på oljebestanden...det går da på 1liter olje for å få det tilbake til max, må jo være noe annet som har ført til motorhavari...er motoren gått langt?erfaringer med den?høyt oljeforbruk,lyder etc...?
 #291635  av JK86

har hatt ett veldig høyt oljeforbruk og trolig dårlige stempelringer. men ny turbomotor er bestilt og ankommer på torsdag :D
 #291637  av -magnus-

Hvor bestilte du ny motor? :D
 #291688  av JK86

jeg bestilte min på trstuning.no håper jeg får den på mandag. gleder meg så sinnsykt
 #291742  av marlboro1310

Den blir du garantert fornøyd med, min motor kommer derfra :) skal du montere den selv eller?
 #291756  av JK86

ja jeg og en kompis tar det på verkstedet hans. takk for den. trengte og høre det. har hatt nerver som f fram til nå for og bli lurt eller noe men der forsvandt alt sammen. masse glede bare nå...