TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ombyggingsliste

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #291698  av JK86

vel. siden min motor havarerte på fredag så har jeg bestilt en ny fra trs som ankommer straks. bestilte en 3gen 3sgte og får da en hel rearcut. men trenger jeg tenke på og kjøpe noe annet utenom det for og få den oppe og i gang? noen som har erfaring med og kjøpe rearcut.(første gangen jeg gjør det)
 #291699  av aneriks

du trenger ikke noe annet, men er greit og bytte div slite deler mens motoren er ute, regreim og vannpumpe ialle fall,
 #291704  av Marcus

Jeg gikk igjennom alle trådene om ombygging her inne for ett års tid siden og fant en genial liste (blant mange) med ting en person hadde byttet (og hvorfor), men jeg finner den ikke igjen. Synes å huske den var midt inne i en eller annen lang ombyggingstråd. Men en ting som går igjen er "hose from hell", så den bør du hvertfall få byttet da den visstnok er ett herk å bytte uten å ta ut motoren etter det jeg har forstått.

http://www.mrtwo.net/mr2modproject/service/hfh/hfh.htm
The HFH is a simple 5 inch coolant hose on the MR2 Turbo that usually wears out and burts sometime after a car hits 100K miles.

Og ja, som sagt så finnes det en mengde av slike lister her inne hvis du søker litt :)
 #291723  av JK86

takker for gode svar. gleder meg til og få den inn nå ass. men den blir sendt fra trstuning på fredag med norcargo. noen som veit noe ca pris på slik frakt til drammen
 #291782  av pkgrette

hmmm 2 tusen hurum hehe får du noe stress med ombygginga bare å ringe meg har nettop gjort det på et par biler. hehe...
 #291804  av JK86

nydelig. skriker jeg vettu