TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• GT4 med høyt turtall, lav boost.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #291339  av SuperZite

Får ikke min gt4 til å gå som den skal.
Den går på høyt turtalt, 1500 på tomgang ved varm motor, og jeg får ikke mer enn 0,4-0,5 i lade trykk.

Har ingen feil meldinger, byttet alt av vakum slanger,håper bare alle er satt rett, fjernet idel up valve som sitter på servo pumpe, fjernet ERG, og canister er tatt bort.

Noen som har en ide hva dette kan være?
 #291368  av Larsen

Har du orginal eller ettermontert downpipe på den?eksos? Hvis det er orginal downpipe og eksos så er det eneste problemet du har at ecu'en ikke går i høytrykksmodus. Det kan være enten på grunn av banking, dårlig bensin, feilkoder m.m.
 #291424  av SuperZite

Etter montert downpipe, har ikke noe feil koder, sjekket tenning så mener den skal være rett, har kjørt på 98 oktan i det siste. kan jo prøve med 95 se om det blir noe forandring.

Den bruker 1- 1,1 på mila på langkjøring. Så vil tro den får nok bensin. Mulig den får for mye.
 #291540  av SuperZite

Jobba litt med start gass og fant 2 lekkasjer derfor jeg bytta alle vakum slangene ble litt bedre men ikke bra.

Syns turboen oppfører seg som den skal, men ikke noe å sammenligne med, litt vanskelig å sammenligne men min mk1 sc hehe.
 #292108  av SuperZite

Tenninga var litt høy ca 14 grader stilte den ned til 9-10 grader men fortsatt så får jeg ikke noe mer trykk enn 0,4..

Noen som har vært borti at VSV ventil til wasegate har vært deff ?

Eller er det noen som har noen annen ide om hva som kan være feil, har ingen feil koder. Sjekket lager på turbo og den var fin. Ikke sett på eksos siden turbin på eksos siden kan vel ikke være løs eller noe.
 #292236  av Peak

Hvordan koblet du bort Idle Up Valve?

Koble ut VSV med en gang, trenger ikke den :)

Har du montert uoriginal downpipe?(XS Power o.l.)
 #292311  av SuperZite

Peak skrev:Hvordan koblet du bort Idle Up Valve?

Bak insuget går det to vakumslanger ned til servo pumpe Idle up valve, de har jeg tatt bort og satt på blende plugger på de som gikk ned ditt..
kan jo være mulig at disse ikke skulle være tett så vis jeg setter på en slange som kobler dem sammen så kan jo det løse problemet. Du kommer letter til disse om du tar av hjulet.

Vil gjerne få motoren til å gå som den skal, før jeg begynner å trikse med den.

ja har montert downpipe og har 2,5" anlegg på den.
 #292325  av Peak

SuperZite skrev:
Peak skrev:Hvordan koblet du bort Idle Up Valve?

Bak insuget går det to vakumslanger ned til servo pumpe Idle up valve, de har jeg tatt bort og satt på blende plugger på de som gikk ned ditt..
kan jo være mulig at disse ikke skulle være tett så vis jeg setter på en slange som kobler dem sammen så kan jo det løse problemet. Du kommer letter til disse om du tar av hjulet.

Vil gjerne få motoren til å gå som den skal, før jeg begynner å trikse med den.

ja har montert downpipe og har 2,5" anlegg på den.
Så du har blindet begge slanger til Idle Up Valve, da skal det jo være ok den.

Skal ikke se bort ifra at wastegateventilen i turboen har gått ut og satt seg fast i downpipen pga for dårlig klaring(dårlige downpiper)?

Tror du må gå over slangen som kommer ut på undersiden av gasspjeldhuet og ned til slangen inn på turboen..