TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• olje i vannet? mkiv... :(

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #292366  av bjornalf

lurer egentlig på hvor dette kan komme fra.? er nesten 100% at d ikke er topp pakninga... er hks1,6 med 110 nm gjort helt etter boken... er d sannsynlig at d kan komme fra oljefiltersatsen? andre plasser?
tror også at jeg har vann i olja... hmmm.... noen tips...
 #292373  av Supramk3turbo

Hmm, det første som hadde slått meg er jo topp pakningen. Kan ikke tenke meg noe annet egentlig. Turboene er jo olje å vannkjølt, tviler på at det kan ligge der, er ganske separert mellom olje å vann, men jeg vet ikke hva som kan skje inni turboene...Ja, nå har jo du brand new singel turbo, så det er vell ikke så aktuelt...
 #292379  av bjornalf

Men d fantastiske er jo at bilen bare har gått på tomgang...
 #292383  av Supramk3turbo

Du har ikke vært litt uheldig når du har hatt den ifra hverandre da?? At det muligens har kommet litt vann et sted det ikke skal være å litt olje et annet sted :) Prøv å bytt vann et par tre ganger. Bytt ut olja også, å se om det blir borte da. Om ikke andre her har noen bede forslag. Hvordan ser olja ut foresten??
 #292407  av bjornalf

når jeg peiler olja ser den bra ut... men når jeg skrur av olje lokket er d hvitaktig olje der...veivhus ventilasjonen er åpen enda så er usikker på om d kan være kondens... som har blandet seg litt.. skal prøve å tappe olje i morgen... og vann...
 #293218  av Lørnings

Hvitt i oljepåfyllingslokket kan ha vært kondens i motoren bare, det er ikke nødvendigvis et tegn!Men rens lokket og bytt olje og vann :wink: Det er mitt tips ihvertfall=)
 #293254  av bjornalf

bilen sendes til japantuning på mandag... gidder ikke å har ingen plass å skru, så derfor får jeg dem til å se på bilen å eventuelt fikse d som er. Bilen må jo ned dit å mappes uansett.