TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte pære i tÃ¥ke/kjørelys

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #2924  av jumbo

Hei.

Jeg gjorde et mislykket forsøk på å bli kvitt gulfargen i tåke/kjørelysene mine i dag. Lyktene var greie å skru ut, men jeg fikk ikke av glasset... Det ser ut som de er festet med to klips, ett på oversiden og ett under. Glasset satt like dønn fast etter at klipsene er tatt av...

Kort sagt: Er det noen som har hatt erfaringer med dette? Kan jo hende glassene bare er vrange, men jeg prøvde med en hel del makt, uten antydning til suksess... :?

#2925  av erling

Tror ikke du bør prøve å ta av glasset, det er limt ganske godt fast, skal jo være vanntett å sånn.. Ta av lokket på baksiden, ut med pæra, ut med to små stjerneskruer og så må du lirke ut kuppelen. Må bøye litt på den ene leppa der skruen stod. Ikke ødelegge altså, du må jo sette tilbake den metalldelen etter du har knust kuppelen den henger sammen med, siden den har en sånn "kurveskjerm" for ikke å lyse opp trynet på møtende trafikk. Litt tålmodighetsarbeid å få ut kuppelen. :shock:

#2927  av jumbo

Ok, da ble jeg fjorten hakk klokere. Aner ikke hvorfor jeg hadde fått det for meg at jeg skulle av med glasset i det hele tatt. :(

Lykta er heldigvis like hel, og motsto mine patetiske forsøk på å få av glasset, så da gjør jeg et nytt forsøk på den rette måten i morra :D