TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lovlig med tobakksreklame pÃ¥ bil?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #293268  av celica_st185

Tenker å sette på den castrol\marlboro dekoren som man brukte i wrc på tidlig 90 tall på den ene av celicaene mine. Noen som vet om det er lovlig?
Vedlegg
fullbody10.jpg
fullbody10.jpg (161.99 kiB) Vist 417 ganger
 #293273  av JK86

det hadde jeg nok ringt og sjekka med bt. men etter hva jeg mener og huske blei det kun forbud mot det innen serverings bransjen og på offentlige arang. tror du som privatpersin har lov. mne lønner seg nok og ta en telefon først.
 #293331  av hmsilset

Hehe,kommer sikkert noen i hvite frakker å stopper deg en dag å sier: Vi er fra helsedirektoratet.Du er anholdt for ulovlig reklame for helseskadelige produkter på din Toyota Celica.Alt du sier kan,og vil bli brukt mot deg!Vær vennelig å bli med oss :P

Tror neppe noen henger seg opp i det så lenge du ikke er medlem i noe og kjører løp med den i en eller annen form.
 #293333  av celica_st185

hmsilset skrev:Hehe,kommer sikkert noen i hvite frakker å stopper deg en dag å sier: Vi er fra helsedirektoratet.Du er anholdt for ulovlig reklame for helseskadelige produkter på din Toyota Celica.Alt du sier kan,og vil bli brukt mot deg!Vær vennelig å bli med oss :P

Tror neppe noen henger seg opp i det så lenge du ikke er medlem i noe og kjører løp med den i en eller annen form.
Bare ikke di i di grønne frakkene kommer, så går det greit :lol: :lol: Men man vet jo aldri i Norge :evil:
 #293334  av hmsilset

celica_st185 skrev:
hmsilset skrev:Hehe,kommer sikkert noen i hvite frakker å stopper deg en dag å sier: Vi er fra helsedirektoratet.Du er anholdt for ulovlig reklame for helseskadelige produkter på din Toyota Celica.Alt du sier kan,og vil bli brukt mot deg!Vær vennelig å bli med oss :P

Bare ikke di i di grønne frakkene kommer, så går det greit :lol: :lol: Men man vet jo aldri i Norge :evil:
Hehe :D Best å følge loven ja. Er ganske så sikker på at det er lovelig å ha på.Om biltilsynet krever å få det fjernet,så kan du bare tape over når du viser den igjen.Ingen kan nekte deg å ha tekst på bilen din så lenge det ikke er noe støtende.Litt ytringsfrihet må vi da ha..
 #293377  av inzane2012

er jo sånn i F1 og... nå er jeg ikke helt sikker på om marlboro sponser ferrari lenger, men husker vertfall at ferrari kjørte en del løp uten marlboro reklamen på bilene sine i en del europeiske land, og nå er det vel helt slutt om jeg ikke husker feil... men er jo som noen sa tidligere, spørs om ikke du som privar person har lov å ha ett marlboro klistermerke på din egen bil...
 #293403  av Larsen

inzane2012 skrev:er jo sånn i F1 og... nå er jeg ikke helt sikker på om marlboro sponser ferrari lenger, men husker vertfall at ferrari kjørte en del løp uten marlboro reklamen på bilene sine i en del europeiske land, og nå er det vel helt slutt om jeg ikke husker feil... men er jo som noen sa tidligere, spørs om ikke du som privar person har lov å ha ett marlboro klistermerke på din egen bil...
Selfølgelig har ikke privat personer lov til det. Hvis firmaer ikke har lov så har nok ikke privat personer det heller.

Det var jo han som den "politi" dekoren på bilen sin i høst da. Han måtte jo fjerne den.
 #293408  av Daniel HS

Her i Bergen går det iallefall en BMW med Jägermeister dekor på hele siden. Den er ihvertfall ikke blitt stoppet for det så vidt jeg vet. Tror ikke det er ulovlig siden det i utgangspunktet ikke er reklame...

Og angående den "Idioti" BMWen. Er jo ikke snakk om hva som er lovlig eller ikke der. Det var mer snakk om "Fornermelse mot offentlig tjenestemann"-prinsippet. Hadde det kun stått Idioti hadde det ikke vært noe sak, men var det at han brukte politiet sin logo og farger. Det er ikke lovlig uten samtykke.
 #293409  av Daniel HS

Og tror ikke BT er riktige stedet å henvende seg angående dette. De har vel kun med det tekniske på bilen å gjøre, ikke hva som står på et "klistremerke" på bilen... Ville heller forsøkt http://www.lovdata.no
 #293417  av Sven

Hvis man har en F1 jakke med f.eks lucky strike reklame så tror jeg ikke man bryter loven.
Det samme gjelder sikkert på bilen din. Det er jo ikke reklame, det er "pynt" :roll:
 #293418  av Zepticon

Selvfølgelig kan du bruke den dekoren på bilen din! (siden det ikke er reklame men dekor!)
Du blir vell ikke nekta å ha det på veggen hjemme?
 #293431  av celica_st185

Satser på å kjøpe hjem med marlboro dekoren da, så får lovens lange arm gjøre hva f¤%& di vil :wink: Han som solgte di sa at di hadde bytta ut marlboro skriften med vertikale streker i noen tilfeller, men det blir ikke aktuellt på min vertfall... Uten å si det sikkert, bruker di vel logoen, men ikke selve skriften "Marlboro" i løpssammenheng?
 #293437  av JK86

så en nissan micra i dag tidlig men jegermaister over hele bakfangeren så jeg stoppa han og spurte om han visste om det var ulovlig. han mente det var fult lov og han hadde hatt det i 3 år og aldri fått noen problemer me det.