TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger dele nr. pÃ¥ foring i spindel.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #293460  av Kanakkas

Noen som kan hjelpe meg med delenr på nedre foring på spindel H.B. Er da snakk om foring til trekkstag/casterstag. Det staget som da går rett framover.
Kunne ikke finne det på noen EPC jeg har tilgjengelig... :( Er det ikke løs del kanskje?

Kanskje en foring fra annen modell som passer??

Håper på raske svar da det haster litt!! som alltid.. :P
 #293483  av Kanakkas

Nei ikke den, men skal være den samme som den lilla på bildet.. Var hos Toyota i dag, de påsto at man ikke fikk løse foringer i det heletatt til spindelen.??

Kanskje løsningen blir å bytte til poly foringer el??
Vedlegg
SphericalBearingRemoval.jpg
SphericalBearingRemoval.jpg (46.9 kiB) Vist 553 ganger
 #293595  av Speeder

Kanakkas skrev:Nei ikke den, men skal være den samme som den lilla på bildet.. Var hos Toyota i dag, de påsto at man ikke fikk løse foringer i det heletatt til spindelen.??

Kanskje løsningen blir å bytte til poly foringer el??
Jeg har ett inntrykk av att Toyota er ivrige på å selge store deler, kun for å erstatte små slitedeler.
Sjekka på Fensport?
 #293653  av Kanakkas

Ikke vært i kontakt med de ennå, men ser de har sett med foringer på hjemmesia si.
Skal høre med noen her i Norge i slutten av uka, kan jo hende man har flaks.
Hvis ikke blir det nok å bestille derfra.. Men har hørt det er flere som er misfornøyd med Fensport, levering kundebehandling ol... Men er vel bare å prøve selv for å finne ut av det.. :)
 #294889  av Haugrud

jeg hadde slark i samme foringa, og jen endte opp med å måtte bytte hele spindelen fordi det ikke fantes foringer løst, verken orginalt eller uorginalt :shock:
 #294949  av Kanakkas

Ikke funnet noen i norge som skaffer jeg heller(selv om de forhandler samme merke foringer som Fensport), har sendt forespørsel til Fensport på mail, venter fortsatt på svar..
 #295253  av Kanakkas

Da har jeg vært i kontakt med Fensport, de hadde foringer på lager og skulle sende med en gang. Da er det bare å vente å se hva som kommer og hvilken passform det er på disse...
 #296465  av Kanakkas

Til info for de som lurer...

Bestilte foringer fra Fensport, tok nøyaktig 5 virkedager til jeg hadde de i hånda.
Byttet foringer, bra passform og utrolig lett å bytte. Kan anbefalles! Ingenting negativt med Fensport eller produktet. (ennå ihvertfall ;) )

Rart at Toyota ikke selger disse løse, var ikke noe pes å få presset de ut/inn.....?? Men de skal jo drive butikk de også....
 #296514  av apehest

Vi skulle gjerne solgt foringene løse, og klager jevnt og trutt til Toyota sentralt. Det er hårreisende at vi ikke kan få delen løs. Jeg for min del har ikke lyst å drive butikk på den måten, men har i dette tilfellet ikke noe valg. På den andre siden er vi veldig greie å ha med å gjøre på andre ting.. :P