TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Delenr.Foringer.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #29113  av jensi

Har en dunkelyd en plass fra bakhjula,som jeg har irritert meg over siden jeg fikk bilen.

Fant ut at jeg ville prøve å finne ut om det var noen foringer som var slitt og gikk over alle foringene.
Fant ut at når jeg gjekket opp bilen og rikket på hjula bak så var det som om det var ca 1mm slark i opphenget.
Først kunne det virirke som det var hjullageret som var slarket men det var bare sidevegs,ikke opp og ned.
Satte et brekkjern i foringen på arm som går inn mot midten av bilen og er festet på tverrbjelken (under/litt bak )motoren.(arm som justerer spissing bak)

Da forsvant slarken.

Noen som gidder å fine delenr på disse 2*2 foringene for meg?

Har problem med EC cdene for tiden. :cry:

Det er til en Mr2 91 mod turbo men helt sikker like som N/A.

Jensi

#29147  av Hobbes

Hmm du vil ikke bare kjøpe te komplett TRD foring sett da? Jeg mener er en slitt så er vel flere det. Og det svarer seg å kjøpe te komplett sett. Jeg kjøpte mitt fra Toyparts. for 5000.-

#29162  av jensi

Bilen min er så stiv fra før at jeg tror jeg vil ha orginale foringer.
MÃ¥ ha nyrebelte dersom den blir hardere en det den er med TRD coilover.

Har gått over alle foringer i bakhjulsoppheng .De ser og kjennes faste og fine ut.
Det er de som er bak på der en justerer spissinga som slarker.
Viser serg at det ikke går ann å kjøpe løse foringer.
Må bytte hele spindelen og hele armen for å få nye.
Var disse foringene med i ditt sett?

Jens

#29171  av Dont_Panic

jeg har hatt samme problemet selv jeg, er en foring på hver side av stabstaget, om du tar tak i det og drar fram og tilbake i det vil du sansyneligvis kjenne det er glipp, hjalp å bytte dem hos meg. delenummeret er 48818-17082 og det heter Bush,Stabilizer,RR
mener de kosta 56kr stk

(dunkelyden fikk jeg når jeg kjørte på feks. kummlokk som var nedsunket osv. når jeg dytta bakskjermen ned og opp og ned og opp fikk jeg og provosert fram litt av lyden)

.............__________
..._____[..................]_______
.............[..................]
..._____[..................]_______
.............[..................]
..............¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
tegningen her skal liksom være stabstaget som går igjennom ene foringen. (tenk at punktumene ikke er der
)

#29241  av Hobbes

Hvis det er foringene som holder armene som går fra "traversen" og ut til "hubben" så er disse med i kittet. Sjek med MR2turbo han holder på og montere dette kittet. Så han har kansje dele. nr til akkurat det du trenger.

#29248  av Alexander G

Har en sånn klunke lyd som Don`t panic beskriver. Kommer på humpete vei. Kanskje dette kan være en liten svakhet(har litt vanskelig for å tro at den har noen) på mr2en?

#29249  av Dont_Panic

de foringene er en svakhet på de fleste biler har jeg hørt..
jeg pressa to strips mellom foringa og stabstaget og tok en kjøretur og da ble lyden nesten helt borte, så da dro jeg og kjøpte sånne foringer:)

#29250  av chris

Hmm.. jeg er ikke helt med på hva dere snakker om nå (da jeg er forumets dårligste mekaniker), men jeg også har av og til sånn "klunke"lyd.. hovedsaklig når jeg kjører på brostein, eller sånn "vaskebrett"-vei. ikke alltid, men av og til.

#29253  av jensi

Fikk til EPC cd ene.
Her er foringene.
Var disse i TRD settet?

Jens
Vedlegg
del.JPG
del.JPG (119.57 kiB) Vist 2192 ganger

#29285  av Hobbes

Nei de armene var ikke inkudert i TRD settet.

#29297  av Dont_Panic

de foringene jeg bytta var ikke på den tegningen, og på vaskebrettvei fikk jeg og dunkelyden. foringene sitter på stabstaget som går "mellom" hjulene (beste måten jeg klarer beskrive det på).
var ganske enkelt og bytte, eneste problemet mitt var at skruene som holdt på plass klemmringen til foringene var rusta fast:) kan ta ett bilde av foringen etterpå kansje.

#29303  av jensi

Vet hvilke du mener.
Det er ikke de som lager lyden på min bil.
Når jeg kjenner på armene som er på bilde er de helt løse.Kan vri de frem og tilbake.Når jeg ser på alle foringer og stak bak må jo disse foringene få en utrolig belastning .Synst det er rart de varer så lenge som de egentlig gjør.

Men jeg kommer nok til å bytte de fleste foringene bak der.

På min tidligere MR2 var det slark opphengskulene bak som var årsaken til lyd på humpete veg.Har sjekket disse og på den jeg har nå men de er helt faste og fine.

Jensi

#29319  av Dont_Panic

ok, men poster bildene likevel jeg, siden jeg var ute og tok dem ista :oops:
Vedlegg
DSC00014.JPG
DSC00014.JPG (77.42 kiB) Vist 2143 ganger
DSC00013.JPG
DSC00013.JPG (92.48 kiB) Vist 2143 ganger

#29359  av 2fast4u

Det første som slo meg var at dette var bilder fra Mars.... :D :D :D :D
He he he