TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica GTi 1990 nekter Ã¥ gÃ¥ i revers?! :(

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #292253  av Daffylee

Hei

Når jeg skulle kjøre til jobben idag tidlig nektet min 1990 celica gti å gå i revers. Er det noen som har peiling på hva som er galt, evt. hva jeg burde sjekke?
Jeg har også på følelsen av at den ikke vil gå inn i femte gir heller. Femte har jeg forøverig hatt problemer med siden jeg kjøpte bilen for et år siden. Hvis jeg setter bilen i femte og gir litt gass, hopper den rett ut.

Takker hjertelig for svar!

Mvh. David
 #292255  av Supramk3turbo

He he, høres ut som det er på høy tid med en liten overhaling på den kassa de gitt, om ikke du finner en grei brukt kasse. Er ofte like greit å bytte den ut tror jeg... Har den gått langt??
 #292257  av Daffylee

Den har vel gått 220k tenker jeg. Om det er den som har stått i originalt, noe jeg tror.

Hvor finner jeg slike kasser da? Dvs. Hva skal jeg søke på? Har igrunnen googla hele morrakvisten etter en. :)

takk for svar. :)
 #292264  av tojo

Blir nok ikke værre med litt justering :wink:
Om det viser seg at du må ha ny girkasse kan slike kjøpes hos f.eks http://www.nbfbildeler.no , http://www.bildelsbasen.se evnt legg en ønskes kjøpt annonse her på forumet.
 #293738  av Daffylee

Hei igjen. :)

Nå har jeg fått tak i delene, men når jeg skulle planlegge framgangsmåten ble jeg deprimert.

Dette ser for meg ut som en rimelig umulig oppgave for en hobbymekaniker av mitt kaliber å gjennomføre. Er det noen her som har gjort det og kan gi meg en kjapp gjennomgang? Hvis jeg er heldig så får jeg pekefingeren på det jeg liksom skal bytte. Noen tips? Gå inn ovenfra eller under? Ta ut motoren eller bare alt rundt?

Jeg kjøpte meg også en reperasjonshåndbok fra bokkilden.no, men jeg ble litt skuffa når de IKKE hadde med min modell. Bare alle andre. Det sto det ikke noe om på sidene deres. "Denne boken omhandler alle celicaer! Løp og kjøp!" (nesten iallefall ;) )

takker igjen for eventuelle svar.