TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Diskusjon rundt bremsing...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #293752  av Skylar

MÃ¥ si eg er overasket, og spesielt over dere som har flere tusen innlegg.
Dere må da være vant til at det blir diskusjoner og kanskje av og til litt lite tenking og alt for fort tasting på tastaturet?

Og det er flere personer her inne som har lagt opp til en dårlig utvikling av denne tråden. Tror muligens eg også har bidratt, beklager for det.

MEN, det må da være lov å utgi sin mening.
Mr.baloo kommer med ett ganske interessant innlegg litt tidlegere her der han snakker om ett annet forum, noe som også vekker min nysgjerrighet.

Peace 8)
 #293755  av Larsen

Skylar skrev:MÃ¥ si eg er overasket, og spesielt over dere som har flere tusen innlegg.
Dere må da være vant til at det blir diskusjoner og kanskje av og til litt lite tenking og alt for fort tasting på tastaturet?

Og det er flere personer her inne som har lagt opp til en dårlig utvikling av denne tråden. Tror muligens eg også har bidratt, beklager for det.

MEN, det må da være lov å utgi sin mening.
Mr.baloo kommer med ett ganske interessant innlegg litt tidlegere her der han snakker om ett annet forum, noe som også vekker min nysgjerrighet.

Peace 8)
Da mr.baloo her har 21 inlegg og samtlige i denne tråden så ser jeg ikke hvorfor noen moderatorer ikke skulle være nådeløse. Når over 50% av innleggende består av stygge kommentarer rettet mot andre brukere så synes nå jeg at det lett overveier eventuelle intresante synspunkter mr.baloo har kommet med. Selv om det finnes noen få unntak så er ts-ogn et veldig ryddig forum uten mye drittkasting og jeg håper det fortsetter sånn.
 #293760  av celicat23

Er det ikke bare og lesse ned denne tråden med usakelig dritt så blir den stengt av seg selv til slutt ?!? :lol:

Go go SPAM!!!!
 #293764  av Zepticon

Christian skrev: Larsen og andre : Er jo litt interesant også da :wink:
Og selv om dere tydeligvis er på tevo siden, bør det faktisk være lov til å stille spørsmål som ikke er "populære" :roll:
Er ingen som har i mot at folk stiller kritiske spørsmåle men i denne saken så er det overhode ikke engang små tilbøyeligheter til folkeskikk og saklig diskusjon. Måten Mr Baloo både starter det hele og følger opp med totalt meningsløse innlegg som kunn er personangrep.
Å kalle noen dum som et brød, vil i dette tilfellet være en fornærmelse mot brødet. Med mindre du kan komme med et innspill som kan belyse sakens kjerne, så ber jeg deg heller logge inn på MikkeMus.com.
Har forresten store problemer med å se hvilken sammenheng dette har med bremsing av noe som hellst. Så derfor kan du jo egentlig bare følge dit eget råd eller hva?
Selveid er velleid er det visst noe som heter.
 #293848  av Mr Baloo

Sukk.
Om jeg brølte litt høyt da jeg til og begynne med invanderte den flotte prosjekttråden til TEVO, så har jeg allerede beklaget dette. Jeg har også bedt pent om tilgivelse til dem som måtte føle seg støtt av mine forsøk på sarkasme. Så om noen skulle kreve mer, så må jeg bare beklage.
Grunne til at tråden ble startet er enkel. Jeg har lenge vært oppgitt over alle Pub-hestekrefter som det til stadighet skrytes av.Tevo har jo i følge seg selv Norgesrekord i trimming. Når det på toppen av det hele sitter voksne folk å tar betalt for benking/mapping som bare gir eventyr-tall, så valgte jeg å si min mening. Jeg kunne nok valgt en annen tone, men det hjelper å skape blest for å engasjere andre. Desverre har endel av brukerne her inne valgt å la denne tråden handle om meg. Og det selv etter gjenntatte oppfordringer om å holde seg til sakens kjerne. Det skal jo bare 2-3 innlegg til, før fokus renner rett ut i havet og ingen lenger vet hva det snakkes om. Jeg forholder meg KUN til en påstand om over 900hk på 6500RPM på 98okt.
Og når enkelte brukere (Septik-Com), (Marius-jeg-kan-ta-bilder-av-bilen-din-når-jeg-er-ferdig-med-mitt-innlegg-nr50.000.AAsheim) mener at denne tråden består av 50% personangrep, så sier vel det mer om dem, enn om mye annet. Om man ikke innesitter nødvendig kunnskap, evne, vilje eller innsikt til å delta i en debatt, uavhengig om man liker motdebattantene eller ikke, så foreslår jeg at dere lar være.
Om jeg kan få lov til å be pent, bruk litt lenger tid på å formulere innleggene deres, hvertfall om de skal inneholde saftige tilbakemeldinger eller korreks. Fornærmelser mottas bare uten skrivefeil og uten bruk av fremmedord og grammatikk som man ikke behersker.
Og selv om jeg allerede har gjentatt meg selv til deg kjedsommelige.........Hold dere til tema. Det er jo f.eks ingen som har kommentert den siste benkingen av Supraen, ei heller mine synspunkter på den. Det hadde jo vært en god start på fortsettelsen. Men som sagt, helst bare om det er noe med substans i.
....og...det ikke et krav at alle innlegg må ha en punch-line som på en fjortis-aktig måte skal gi en "siste ord" følelese....
Sist redigert av Mr Baloo den 23 jun 2008 23:09, redigert 1 gang totalt.
 #293852  av celica_st185

Reagerte og på den siste grafen som viser langt mindre på 6500 rpm enn den første... Kunne vært greit med ett innlegg fra Tevo om hvilke justeringer som er fåretatt siden sist benking, siden det er såpass stor forskjell... Etter hva jeg husker var det vel bl. annet snakk om en boostpeak på ca 3bar på forrige måling, mens denne var på ca 2.1. Dette utgjør jo en del... eller?
 #293854  av Mr Baloo

celica_st185 skrev:Reagerte og på den siste grafen som viser langt mindre på 6500 rpm enn den første... Kunne vært greit med ett innlegg fra Tevo om hvilke justeringer som er fåretatt siden sist benking, siden det er såpass stor forskjell... Etter hva jeg husker var det vel bl. annet snakk om en boostpeak på ca 3bar på forrige måling, mens denne var på ca 2.1. Dette utgjør jo en del... eller?
Jepp. Det skulle en tro. Takk for et innlegg som omhandler tema. :D
 #294028  av Tevosupra

celica_st185 skrev:Reagerte og på den siste grafen som viser langt mindre på 6500 rpm enn den første... Kunne vært greit med ett innlegg fra Tevo om hvilke justeringer som er fåretatt siden sist benking, siden det er såpass stor forskjell... Etter hva jeg husker var det vel bl. annet snakk om en boostpeak på ca 3bar på forrige måling, mens denne var på ca 2.1. Dette utgjør jo en del... eller?
Hei,

Det stemmer, vi har gått opp på wastegaten slik at vi kan kontrollere trykket, dette har vi fått til nå.
Men nå vi jg si en ting..
Bilen er ikke ferdig enda, den ble mappet på 1 dag rett får ACR, vi må ha litt mer tid på oss for og få den mappingen vi vil ha.,
SÃ¥ kommer vi med et nytt dynorun, kammene er byttet fra i fjor.
Vi la ut Dynorunet kun for og vise at det skjer noe, så det betyr ikke at dette er 100% ferdig.
For de som bygger bil, vet at dette ikke er bare gjort på 1 dag..

Om vi har Norges Rekord elle ikke, det for være det samme, Det som intresserer meg er at vi kjørte hele helga på ACR uten noe problemer med 900 hjulhester.
Kun problemer med Understell/Dekk som vi har løst nå.. Det er dette vi har prøvd og få til fra starten av. Og få en 1000 hjulhesters bane bil til og fungere mer enn 2 runder og havari. Om det er det perfekte oppsette eller ikke, det for tiden vise;)

Først synes jg alle skeptikere bør prøve/vite hva dette dreier seg om,
Det er ikke mange i Norge som har kjørt runde på runde med slik oppsett,
Enesten jg vet om så virkelig har kjørt med 1000 hk i motor er VS. ellers så har ikke jg sett mye av slikt..
Kun benket bilen på høy ladetrykk, så å skrudd ned ladetrykket. Dette blir noe annet en og virkelig kjøre med bilen på bane med samme ladetrykk.

Se på topic på proskjektet, Det er forsatt et proskjekt;)

Men fint om alle holder seg til tema;)

RM
 #294033  av Zupra

Har først nå sett denne tråden.. Og synes det er et interessant tema som er oppe her.

Ikke fordi jeg tror at Tevodekk eller japantuning prøver og "skryte" på seg hester.
Men kan være enig i at jeg var litt skeptisk til den mappen/effekten som de fikk på bilen ifjor med 98bensin.

Men etter og ha vært på ACR helgen så kan jeg være den første til og bekrefte at Supran deres gikk BETRAKTELIG bedre iår..

Det som de har bremset iår virker rett i forhold til hva man kan forvente.
Grafen ser også rett med tanke på størrelsen på Turbon.! Tar litt tid å skape nok eksos for og få snurra til og gå på den..! 8)

Dette er diskusjoner som det alltid kommer til og være infor denne bransjen. Men ingen bør være redde for og bremse bilen sin.
Først og fremst så vil man gjerne bremse bilen sin for og få en så "perfekt" mapp på bilen som mulig.
Er jo ikke for presse ut de siste 25hk av motoren. Da risikerer man vrak igjen av motoren sin.
Hvor mye hk bilen gir vil komme av seg selv.

Jeg har også trua på at Tevo og de har en plan for det de gjør. De har bygget bilen hele veien og det er vel ikke sånn at det først nu går opp for dem at kanskje bilen skulle hatt mer bunndrag eller minde hk eller mer hk. Jeg tror denne bilen kan bli kjapp rundt en bane. Det går mye sjåfør og oppsett på bilen. Men tar gjerne hvertfall 1år med mye kjøring og forskning før sånt begynner og bli riktig justert. Og Turen på ACR var første turen til Tevo og de på bane iår, som så mange andre av oss. Så denne bilen tror jeg kan lukke kjeften på flere etterhvert..

Til Team Tevo: Selv om jeg tror bilen deres blir kjapp på bane så skal dere hvertfall ikke komme forbi meg uten kamp.. hehe... :twisted:
Har mer og gå på jeg, men kanskje aller mest på understell siden. Kjørte med orginalt understell sist. Og forhåpentligvis så blir nå det bedre til neste treff.! Og får begynnt og laddet litt.. :wink:

Ha en fortsatt fin sommer :mrgreen:

#294036  av Tevosupra

Zupra skrev:Har først nå sett denne tråden.. Og synes det er et interessant tema som er oppe her.

Ikke fordi jeg tror at Tevodekk eller japantuning prøver og "skryte" på seg hester.
Men kan være enig i at jeg var litt skeptisk til den mappen/effekten som de fikk på bilen ifjor med 98bensin.

Men etter og ha vært på ACR helgen så kan jeg være den første til og bekrefte at Supran deres gikk BETRAKTELIG bedre iår..

Det som de har bremset iår virker rett i forhold til hva man kan forvente.
Grafen ser også rett med tanke på størrelsen på Turbon.! Tar litt tid å skape nok eksos for og få snurra til og gå på den..! 8)

Dette er diskusjoner som det alltid kommer til og være infor denne bransjen. Men ingen bør være redde for og bremse bilen sin.
Først og fremst så vil man gjerne bremse bilen sin for og få en så "perfekt" mapp på bilen som mulig.
Er jo ikke for presse ut de siste 25hk av motoren. Da risikerer man vrak igjen av motoren sin.
Hvor mye hk bilen gir vil komme av seg selv.

Jeg har også trua på at Tevo og de har en plan for det de gjør. De har bygget bilen hele veien og det er vel ikke sånn at det først nu går opp for dem at kanskje bilen skulle hatt mer bunndrag eller minde hk eller mer hk. Jeg tror denne bilen kan bli kjapp rundt en bane. Det går mye sjåfør og oppsett på bilen. Men tar gjerne hvertfall 1år med mye kjøring og forskning før sånt begynner og bli riktig justert. Og Turen på ACR var første turen til Tevo og de på bane iår, som så mange andre av oss. Så denne bilen tror jeg kan lukke kjeften på flere etterhvert..

Til Team Tevo: Selv om jeg tror bilen deres blir kjapp på bane så skal dere hvertfall ikke komme forbi meg uten kamp.. hehe... :twisted:
Har mer og gå på jeg, men kanskje aller mest på understell siden. Kjørte med orginalt understell sist. Og forhåpentligvis så blir nå det bedre til neste treff.! Og får begynnt og laddet litt.. :wink:

Ha en fortsatt fin sommer :mrgreen:
Vi vet du har mye mer og gå på;)
Det er dette som er litt av grunne for at vi driver med slikt, det hadde vært gøøøørrrr kjedlig vist det ikke var biler i din caliber også:)
Så vi tar ikke VOLVOEN LETT;) Tror nok du får løst problemet med understell etthvert, ser ikke noe problem med det;)
Gleder med til august treffet, da har vi begge fått litt tid med bilen på bane;)

God Sommer;)
 #294052  av Tevosupra

Zupra skrev:Jepp.

det blir artig..

i mellomtiden så får dere får ha lykke til på Mantorp.! :mrgreen:
Takker;) blir spenende og prøve de nye felgene 12x18 og 11x18 med sliks dekk;) skal hjelpe litt på grepet det..
 #295805  av tettwatt

Gikk som en kule hele lørdagen i hvert fall :D Nå skal ikke jeg si noe om hester og sånt, men virker som et driftsikkert oppsett som virkelig flytter på seg :mrgreen:
 #295841  av Stiansen

tettwatt skrev:Gikk som en kule hele lørdagen i hvert fall :D Nå skal ikke jeg si noe om hester og sånt, men virker som et driftsikkert oppsett som virkelig flytter på seg :mrgreen:
Hadde problemer med ladetrykket.. Fikk den ikke høyere enn 1,5 bar desverre. Forutenom det så funka den knallbra hele helga :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10