TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Div. oppgraderinger pÃ¥ 91' gt4

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #283062  av celica_st185

På tide med en liten oppdatering her også, nå som det går fort mot sesongstart :)

Motoren er nå på plass med nye clutchen. Holder på å koble opp datsprutet (Link Lemg3) for tiden.
Så må nye intercoolerrør kappes og sveises, ny eksos legges opp og oljefilterflytter monteres.

Går og vurderer om jeg skal bruke den turboen jeg har kjøpt (IRX 450), eller gå for en litt større Garret 3071, eller evnt. en 3076. Noen synspunkter eller erfaringer rundt dette hadde vært fint. Rekner med ett effektuttak på ~400 whp, så blir litt i minste laget den her IRX turboen :?

Så er det bare å prøvestarte og håpe alt virker som det skal :D
Venter også på siliconslanger og vifter til radiatoren

Neste skritt når motoren forhåpentlig starter, er å få på nye skjørter og frontfanger, og få bilen avgårede til sparkling og lakk.

Legger ved noen bilder :)
Vedlegg
Takvinge prøvemontert
Takvinge prøvemontert
Photo-0097.jpg (227.6 kiB) Vist 975 ganger
Sist redigert av celica_st185 den 26 jun 2008 23:41, redigert 1 gang totalt.
 #283081  av James

Blir bra dette :) Spent på hvordan den nye frontfangeren blir!
 #285921  av James

Noe nytt her? :)
 #285935  av celica_st185

Ja, går sakte men sikkert framover :lol: Ferdig sveisa intercoolerrøra, og nesten ferdig med sprutet, nye vifter til radiatoren er på plass, så begynner å nærme seg oppstart :)
 #287013  av kvassheim

btw.. sorry jeg stjal radiator-capen din.. name your prize..
min blir forresten stående en stund til hos toyparts.. masse oljelekkasjer og gåen topp-pakning.. dyrt,føkk!
men me får ta et lide treff på shell t sumaren..
 #289529  av celica_st185

Kan jo ta en liten oppdatering her da :) Endelig fått start i motoren igjen :D Sviver dog ikke helt rent, men får pakninger til eksosmanifold i morgen, så skal vente til eksosen er tett før jeg prøver noe mer... Fått hjem di siste delene jeg trengte for å få den kjørbar så hadde håpet å fått trilla den ut på prøvetur til helga :) Mangler å korte inn gassvaier, lage ferdig eksos + noen andre småting så skal den være "klar" Dvs, grovretta i karosseriet, men kjørbar :lol:
Prøve å få lagt ut noen bilder etterhvert, så snart jeg får tatt noen...
 #293762  av James

Noen oppdateringer? :)
 #293783  av celica_st185

Ja, har lakt denne litt på hylla å kjøpt ny bil :) En 90' gt4 som jeg har pussa ned og skal lakkere i nærmeste fremtid. Planen er å hive over maskinen fra den gule i denne, og fikse den gule ettterhvert...
 #293847  av celica_st185

Legger ut ett par bilder av nybilen... Så ikke så veldi go ut i lakken + at det var en bulk bak i den ene skjermen og noe rust. Dette blir fiksa før helga, så er det bare å klargjøre for lakk :)

Planen blir enten sort eller blå, med castrol reklame på hele bilen som den på bildet under ca :D
Vedlegg
DSC00350.JPG
DSC00350.JPG (3.11 MiB) Vist 966 ganger
DSC00353.JPG
DSC00353.JPG (2.8 MiB) Vist 969 ganger
fullbody10.jpg
fullbody10.jpg (161.99 kiB) Vist 969 ganger
 #294212  av celica_st185

Da var vi i go gang med rustsveising, ferdig på den ene sida bak og begynnt på den neste...Bilen er og så å si ferdig nedpussa :D Stor drittjobb, men må til :?

Legger ved ett par dårlige mobilbilder av utviklingen...
Vedlegg
Kappet ut bulk og rust
Kappet ut bulk og rust
DSC01303.JPG (244 kiB) Vist 967 ganger
Ferdig sveiset og grunnet :) Stor takk til Mads for sveisejobb :)
Ferdig sveiset og grunnet :) Stor takk til Mads for sveisejobb :)
DSC01307.JPG (295.12 kiB) Vist 967 ganger
rust venste bakskjerm
rust venste bakskjerm
DSC01305.JPG (351.26 kiB) Vist 969 ganger
Begynnte litt på denne sida og i dag
Begynnte litt på denne sida og i dag
DSC01308.JPG (310.03 kiB) Vist 968 ganger
Motoren som skal oppi :):)
Motoren som skal oppi :):)
DSC01296.JPG (292.04 kiB) Vist 975 ganger
 #299863  av celica_st185

Da var bilen endelig på veien :) Første dagen røyk turboen på orginalmotoren, så da var det bare å sette i gang å få i motoren fra den gamle bilen..

Har hatt mye klatt med å få den opp å gå med datasprutet, men viste seg å være feilkobling på triggerledningene, så når det var i orden starter å går den som en drøm :)

bilder og film kommer...
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14