TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lavt oljetrykk 7m?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #293846  av iskrem

Lørnings skrev:Peil Olja!!Fort som faen!
Har gjort det. Olja er midt i mellom min. og maks, så må vel være noe annet.

Er sikkert noe dyrt. :P
 #293893  av iskrem

Kommer merkelig nok ingen ulyder fra motoren. Eneste som er at den bruker lengere tid for å starte enn det den gjorde før.
 #293894  av iskrem

Ok da så kommer det en ulyd. Høres ut som det kommer en susing/suging fra luftfilteret ved oppstart. :P
 #293953  av Shaggylaggy

iskrem skrev:Det er en annen lyd også, men usikker på om den skal være der eller ei. :P Du hører de i disse klippene.

http://www.epic-fail.net/oljetrykk.3gp og http://www.epic-fail.net/motorlyd.3gp
tror ikke det var noe lyd på de klippene i det heletatt jeg... jeg hørte ikke noe (altså, muta eller noe)
 #293954  av Shaggylaggy

nå fikk jeg lyd:P var Qt'n min som kødda litt. i forhold til mitt oljetrykk er ditt litt merkelig, men nå har jo jeg ny pumpe og alt annet nytt også. mitt trykk ligger likt som ditt på tomgang, men når jeg ruser opp littegrann, så øker det med en gang (opp til litt over 2). Den lyden du har på filmen der du filmer panseret, synes jeg hørtes ut som rådebank, klart nå er dett litt dårlig lydkvalitet da, så ikke skyt meg.
 #293960  av iskrem

Shaggylaggy skrev:nå fikk jeg lyd:P var Qt'n min som kødda litt. i forhold til mitt oljetrykk er ditt litt merkelig, men nå har jo jeg ny pumpe og alt annet nytt også. mitt trykk ligger likt som ditt på tomgang, men når jeg ruser opp littegrann, så øker det med en gang (opp til litt over 2). Den lyden du har på filmen der du filmer panseret, synes jeg hørtes ut som rådebank, klart nå er dett litt dårlig lydkvalitet da, så ikke skyt meg.
Vel, rådebank kan vel forårsake dårlig trykk kan det ikke? Haha. :P
 #293967  av Shaggylaggy

iskrem skrev:
Shaggylaggy skrev:nå fikk jeg lyd:P var Qt'n min som kødda litt. i forhold til mitt oljetrykk er ditt litt merkelig, men nå har jo jeg ny pumpe og alt annet nytt også. mitt trykk ligger likt som ditt på tomgang, men når jeg ruser opp littegrann, så øker det med en gang (opp til litt over 2). Den lyden du har på filmen der du filmer panseret, synes jeg hørtes ut som rådebank, klart nå er dett litt dårlig lydkvalitet da, så ikke skyt meg.
... ja og vica versa :P hehe.. men få noen som kan det, til å høre på lyden din. der det sånn at den bare kommer på et spesielt turtall (2-3000), eller er den der hele tida?
 #293968  av iskrem

Shaggylaggy skrev:
iskrem skrev:
... ja og vica versa :P hehe.. men få noen som kan det, til å høre på lyden din. der det sånn at den bare kommer på et spesielt turtall (2-3000), eller er den der hele tida?
Tror ikke man kommer til å høre den ved høyere turtall, bråker jo litt denne motoren. :P

Har snakket med Toyota Jessheim, men de har 14 dagers ventetid. Haha.
 #294393  av Shaggylaggy

Prøv toyota grorud, eller hvam:P hehe;)

Men jessheim er jo så nære meg at det burde vurderes å lage et lite treff ;)
 #295194  av iskrem

Shaggylaggy skrev:Prøv toyota grorud, eller hvam:P hehe;)

Men jessheim er jo så nære meg at det burde vurderes å lage et lite treff ;)
Har fått det bekrefta av noen som er litt mer bilkyndig enn meg, så har gått til innkjøp av en 7M motor fra Toyparts.

Så da var det bare å finne ett sted som har lyst til å gjøre et lite motorbytte utover kvelden.

EDIT:
Viser seg at han bæsja på leggen han bilkyndige. Var bare en ventil. -_-
 #295666  av Lørnings

en ventil? en løfter da eller?=) Det hørtes billigere ut enn ny motor :wink:
 #326600  av iskrem

"Var bare en ventil". :P Tror ikke det. Toppen har vært slipt bytta sim etc. etc. så kan ikke være ventil hvis ikke verkstedet har gjort noe feil. Noe som jeg ikke tror da det ikke er den samme toppen en gang. :P

SÃ¥ lyden kommer fra et eller annet sted.

Og det lave oljetrykket er der enda. Ved kald start er den der den skal, men jo varmere den blir jo lavere blir oljetrykket. Kan det være vakum som leker "oljetrykk" fra et eller annet sted?
 #326603  av TommR

sjekka noe så enkelt som om oljetryksmålern din er til å stole på? Kan være det er noe sketsjy med den eller ledningen fra den og til dash'en.. Bare en tanke i forhold til det lave oljetrykket. :)