TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mr2 mk2 2,2?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #293756  av mr2pondus
 
Hvor mye gamp er tatt ut av 2,2 maskina i US versjonen?
En 93 mod dette.
 #293763  av hmsilset
 
Går omtrent som en calibra på 150hk sa en som prøvde min 2,2 mr2 en gang. Bittelitt eksos,chip,luftfilter osv så vil det bli en artig bil.Synes den var mye råere i svinger enn mine 2 mr2er på 156hk.Men ikke bedre i svinger enn 3gen turbo. Trodde kjøreegenskapene ville bli litt værre av den,men føler faktisk at den henger godt på.
 #293765  av mr2pondus
 
takker. Det står mellom en 90 mod med 156 eller en 93 mod 2,2.
93 mod er 20000kr dyrere enn 90 mod.
blir nok 2,0 da ja.
 #293780  av hmsilset
 
Har du link til den på 2,2l ?
 #293804  av hmsilset
 
så bra ut den.Hadde en sånn en.Kjempegod bil og artig lyd på motor.Knurra liksom,selv om den ikke var sint,hehe.
 #293810  av mr2pondus
 
Ja det skurrer litt i logikken min at en 2,2 har mindre esler under lokket enn 2,0.
Bare 6 hk mer enn min sønderpillede mk1,dog mer nm da :oops:
 #293824  av hmsilset
 
mr2pondus skrev:Ja det skurrer litt i logikken min at en 2,2 har mindre esler under lokket enn 2,0.
Bare 6 hk mer enn min sønderpillede mk1,dog mer nm da :oops:
Du trenger mere bunndrag om du er ute etter ett leketøy i svinger.Har hørt utallige ganger at folk dømmer 2,2 literen nord og ned enda de ikke har prøvd den. Eneste ulempen med den utgaven er litt ventetid på noen få deler.Fordelen er at den er 100% mer driftssikker enn gti motoren.En camrymotor går lett 400.000km ved vanelig kjøring.Gti utgava lekker ofte olje innen 200.000km..Ikke altid,men veldig ofte
 #293849  av mr2pondus
 
Der sa du noe. Camry har jeg gode vibber fra.
Liker pålitelighet.Og go-cart følelsen er jo der uansett. :D