TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fikse rÃ¥debank eller ny motor?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #294044  av iskrem

Det kan se ut til at min kjæreste har fått rådebank, men er ikke 100% sikkert enda. Men hvis det i så fall er tilfelle, hva er da best?

Ny motor eller fikse rådebank? Toyparts har en 7MGTE til 15k, Japan Auto kan fikse 2JZ-GTE fra Supra til ca. 25k og Aristo ca. 20k, 1JZ-GTE til ca. 15k. Har også sjekket litt random stuff på internett og har funnet 2JZ-GTE med A/T for $ 1,850 plus $ 750 for frakt. Det er også en på eBay til rundt samme pris. Har også sendt mail til div. steder rundt omkring og venter på svar fra bl.a Danmark om pris og frakt på en 2JZ-GE motor.

Har egentliug et veldig lavt budsjett inntil videre, 18k plus evt. salg av møkka motoren. :P

SÃ¥ hva syntes dere? :P
 #294050  av <Supramannen>

iskrem skrev:Det kan se ut til at min kjæreste har fått rådebank, men er ikke 100% sikkert enda. Men hvis det i så fall er tilfelle, hva er da best?

Ny motor eller fikse rådebank? Toyparts har en 7MGTE til 15k, Japan Auto kan fikse 2JZ-GTE fra Supra til ca. 25k og Aristo ca. 20k, 1JZ-GTE til ca. 15k. Har også sjekket litt random stuff på internett og har funnet 2JZ-GTE med A/T for $ 1,850 plus $ 750 for frakt. Det er også en på eBay til rundt samme pris. Har også sendt mail til div. steder rundt omkring og venter på svar fra bl.a Danmark om pris og frakt på en 2JZ-GE motor.

Har egentliug et veldig lavt budsjett inntil videre, 18k plus evt. salg av møkka motoren. :P

spørs vel hvor alvorlig rådebanken er, må du slipe veiva, så koster det deg sikkert 5K med lager, om du gjør arbeidet med å skifte det selv, er ikke veiva slitt er det jo kun en høvding for å skifte lager. Om du vil skifte til 1/2JZ så vil det jo koste deg betydelig mere.
 #294053  av iskrem

<Supramannen> skrev:
iskrem skrev:Det kan se ut til at min kjæreste har fått rådebank, men er ikke 100% sikkert enda. Men hvis det i så fall er tilfelle, hva er da best?

spørs vel hvor alvorlig rådebanken er, må du slipe veiva, så koster det deg sikkert 5K med lager, om du gjør arbeidet med å skifte det selv, er ikke veiva slitt er det jo kun en høvding for å skifte lager. Om du vil skifte til 1/2JZ så vil det jo koste deg betydelig mere.
Det var ikke værre nei. Da tror jeg det er like greit og beholde motoren..

Annet spørsmål. Har sett at man bør oppgradere olje systemet, hvor får man kjøpt det hen? Tenkte kanskje på ny pumpe og rør i første omgang (hel intercooler er dyrt) og kanskje oljekjøler til gir? :P

EDIT:

Snakket med en kar fra Gardermoen Bil AS eller noe, han sa at hvis man måte ta ut alt og slipe det meste samt bytting osv. så ville det fort gå endel timer. Rundt 12k sa han. Men heldigvis så er ikke bilen min helt havari da. Lyden er svak og høres såvidt, så jo fortere jeg gjør noe med det jo billigere antar jeg. Han sa også at de normalt ikke tar slike motorer. Er det noen som har noen å anbefale rundt Jessheim, Akershus området?
 #294062  av iskrem

aneriks skrev:jeg har en 1jz på vei over dammen, denne kan du få kjøpt for 8000 vist du er intressert.
Jeg er interessert ja. Er den komplett med alt av dupedingser eller bare motor? Fra Supra eller Aristo? Turbo eller NA? Og det viktigste, er den i god stand? Ville vært utrolig dumt om den skulle gå rett i dass etter 16 dager slik som den jeg har nå. :P
 #294067  av aneriks

iskrem skrev:
aneriks skrev:jeg har en 1jz på vei over dammen, denne kan du få kjøpt for 8000 vist du er intressert.
Jeg er interessert ja. Er den komplett med alt av dupedingser eller bare motor? Fra Supra eller Aristo? Turbo eller NA? Og det viktigste, er den i god stand? Ville vært utrolig dumt om den skulle gå rett i dass etter 16 dager slik som den jeg har nå. :P
vet ikke helt hva du mener med alt av duppe dingser.....=? men er i alle fall uten kasse,for den trenger jeg :wink: er fra chaser altså front bunn panne, gått 86000 , god stand.
 #294069  av iskrem

aneriks skrev:
iskrem skrev:
vet ikke helt hva du mener med alt av duppe dingser.....=? men er i alle fall uten kasse,for den trenger jeg :wink: er fra chaser altså front bunn panne, gått 86000 , god stand.
Er det front-cut? Dupedingser er ECU, tenning, MAP sensor etc.
 #294075  av iskrem

aneriks skrev:hvem selger et front cut til 8000? er ecu, ledningsnett osv ja.
Jeg bare spørr jeg siden du var litt vag med informasjon. Hvis jeg kjøper en motor så vil jeg jo gjerne sette den inn med engang istedet for å vente i flere uker på deler som ikke fulgte med.
 #294076  av toyparts/mvp norge

har mange 7mgte til salgs både gode brukte og overhalte.
 #294091  av toyparts/mvp norge

iskrem skrev:
toyparts/mvp norge skrev:har mange 7mgte til salgs både gode brukte og overhalte.
Pris og spesifikasjoner? :)
http://www.toyparts.no/forum/viewforum.php?f=13