TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hva mÃ¥ gjøres pÃ¥ motorn før man skrur opp trykket??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #293365  av madness19

celica_st185 skrev:Så lenge det er en bil med luftmengdemåler, er det best med en resirkulerende, men går greit med åpen, bare blandingsforholdet blir feil idet du girer.. Dette pga. ecu tror motoren har den lufta i systemet som du nettopp slapp ut i friluft
hmmm. vil ikke det påvirke responsen til turboen etter giring?
 #293368  av madness19

celica_st185 skrev:Jo det gjør nok det, men spørs hvor mye det utgjør da...
sikkert veldig lite. men er vel uansett sunnere med dumo enn uten tenker jeg.
 #293371  av sleeper

madness19 skrev:

på disse bilene med org ecu så er det helt klart best med resirk.. men da får du ikke lyden da.. og det regner jeg med at du vil ha.. ( hvis ikek så mener jeg det finnes et kitt til turbo xs selger som gjør den om til en resirk dump..
 #293372  av madness19

sleeper skrev:
madness19 skrev:

på disse bilene med org ecu så er det helt klart best med resirk.. men da får du ikke lyden da.. og det regner jeg med at du vil ha.. ( hvis ikek så mener jeg det finnes et kitt til turbo xs selger som gjør den om til en resirk dump..
litt lyd må man ha:) syntes det gir en mye bedre kjøreopplevelse bare å ha dumo lyden jeg :mrgreen:
 #294206  av Daniel HS

sleeper skrev:
madness19 skrev:

Spør kanskje litt dumt nå, men får man noe effekttap ved å ha dumpventil på disse bilene, med tanke på ecu osv...?
 #294209  av celica_st185

Ikke så lenge den holder tett :wink: Men er jo som nevnt over at du nok får litt effekttap rett etter girskift...
 #294225  av Daniel HS

celica_st185 skrev:Ikke så lenge den holder tett :wink: Men er jo som nevnt over at du nok får litt effekttap rett etter girskift...
Hmm, så da er det å ha så stiv fjær som mulig da :P Hvis det stjeler noe som helst hk eller bunndrag på girene skal den vekk fort som F... Hehe...