TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Montere boostcontroller.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #293027  av Christian
 
Skal montere en Greddy Profec i løpet av de første dagene og vil bare sjekke kjapt... :) Solenoiden skal monteres rett før aktuatoren til den fremste turboen, ikke sant?
Er det som på Mr2'en, at man må blokkere en ventil for ikke å få safe-mode med feilkode, eller er det bare å montere?
Takk for svar :)
 #293029  av Supramk3turbo
 
Ja, dette lurer igrunn jeg på også. Ligger et par forklaringer på http://www.mkiv.com , men jeg har ikke nok kunnskap til å skjønne noe av det.

http://www.mkiv.com/techarticles/avc-r/ ... index.html

http://www.mkiv.com/techarticles/index.html

Dette er jo ikke for Greddy, men skulle vell tro å mene at prinsippet var det samme :)
 #293221  av Supramk3turbo
 
Åh, flott. Hadde du giddi å tatt et par fine bilder av hvordan du har koblet den opp?? Jeg skulle gjerne hatt den ferdig koblet til helga serru :D Bare slangene fra reg. ventilen altså...
 #293356  av Christian
 
Da funket det endelig :D

Monterte det sent i går kveld, og alt funket fint i ca 5min, før ladetrykket ble for høyt... Har lett etter feil og søkt internett opp og ned, prøvde til og med en ny (brukt) solenoid, men uten hell.
Til slutt fant jeg en rift i slangen mellom turbo og solenoid, byttet denne og alt er flott.

Har akkurat feiret med noen drag og ettpar rundinger! :mrgreen:
 #293358  av Christian
 
Supramk3turbo skrev:Åh, flott. Hadde du giddi å tatt et par fine bilder av hvordan du har koblet den opp?? Jeg skulle gjerne hatt den ferdig koblet til helga serru :D Bare slangene fra reg. ventilen altså...
Har ikke mulighet for bilder nå, men det er veldig enkelt...

Bilde
Koble av slangen merket med blått, og erstatt denne med en silliconslange som du bretter dobbelt på midten og setter en strips over. Altså en slange som er tett på midten.
Den øverste slangen merket rødt kobler du av, og erstatter med silliconeslanger på ca 50cm hver. Slangen ifra turbo setter på "NO" og slangen fra aktuatoren (Den øverste selfølgelig, siden den nederste allerede er blitt tettet) settes på "COM"

Da funket min flott :)
 #294388  av Supramk3turbo
 
Hmm, takk for fin forklaring. Men jeg får ikke min til å fungere. Ikke noe annet muffins du gjorde altså?? he he
 #294436  av FS-Styling.no
 
Er det en Profec Scpec II du har?

Fredrik
 #294437  av Supramk3turbo
 
Nei, det er en B-spec. Men jeg tror den egentlig fungerer som den skal. Jeg trodde man kunne justere trykket lavere en orginalt, men det har jeg funnet ut at ikke er mulig. Fortsatt litt rart at jeg klarer å gå i Fuel-cut på orginal motor. Peaker på 1.21bar på meteret. Må jo kunne gå ann å sette grensen på 1 Bar slik at den stopper der, det gjør ikke min...
 #294449  av Christian
 
Jeg måtte montere inn en restriktorplate på min etter at det ble montert ny 3" eksos...Er ikke noe slikt hos deg også da?
Om du ikke har nok baktrykk vil ladetrykket fly opp uansett, og som du sier kan jo ikke profec'en senke trykket.
 #294473  av Supramk3turbo
 
Nå går den som en kula, fikk koblet opp FCD'n å justert litt så ble det saker. Så godt som den går nå har den aldri godt før, he he. Moro. Kjører på 1.2 bar, dytter greit unna :D
 #294506  av Topaz
 
Supramk3turbo skrev:Nå går den som en kula, fikk koblet opp FCD'n å justert litt så ble det saker. Så godt som den går nå har den aldri godt før, he he. Moro. Kjører på 1.2 bar, dytter greit unna :D
Etter de drøye og kjipe greiene du har hatt å hanskes med, må jeg virkelig si at jeg unner deg at den funker gitt!
 #294507  av Supramk3turbo
 
He he, helt enig. Takk for det Topaz :D