Var en tur på Biltilsynet i går for å skaffe meg nytt og mindre skilt bak på bilen, da det jeg hadde var for stort og måtte bøyes for å få det på plass. Siden dette var godkjent på gamle Celicaen regnet jeg ikke med at det skulle bli noe problem. Men neida! Møtte på en trangsynt gammel man som desverre hadde sett sine bedre dager på jobb, og påstod at dette ikke var lovlig på min bil, kommentaren var vel mer "Dette får ikke hvem som helst."
Forbanna som jeg var gikk jeg hjem å leitet i lover og regler, fant ut at jeg faktisk har lov å ha slikt skilt på min bil. Skrev ut noen paragrafer og gjorde meg klar til å krangle med gamlingen på BT.
Møtte på en annen fyr der oppe, som ikke så problemet i det heletatt! Gamlingen som ga meg avslag i går så passe irritert ut da kontrollseddelen ble skrevet ut. Like etter var det ned på Lator å hente ut nytt skilt.
Før:
Etter:
Har også fått skiltramme fremme:
Personlig synes jeg bilen hadde sett best ut uten skilt da

:
Så et tips når ting skal godkjennes, les igjennom reglene for det du skal godkjenne, ta gjerne med reglene og vis dem der oppe. Og ikke minst, ikke gi opp om man får nei en gang
(Beklager for dårlige bilder)
(Edit: Trykkleif)
- Toyota Celica Turbo 4wd Carlos Sainz Limited Edition, #3268/5000.
- Toyota Land Cruiser 150, 2010.