TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vannslanger

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #295035  av James

Var noe uheldig idag da en vannslange røk... Bilen stod heldigvis mer eller mindre i ro når dette skjedde ,men har klart å fikse det hele nå...(Trangt som f...!! En helt nede i bunnen av motoren)
Men spørsmålet er ! Bør man bytte alle slanger når en først ryker? Enkelte jeg har snakket med sier det er lurt å bytte alle når en først ryker... Ellers er det stor risiko for at de vil ryke en etter en, noe jeg er lite int. i med tanke på at jeg tar turen til Gatebil neste uke..

Takker for all respons... :)
 #295055  av kennethx

Hosefromhell? Denne lille U-slangen? Den lever et hardt liv, der temperatur angår, så den har en del kortere levetid en slanger ellers. Tror ikke det er spesiellt stor fare for at de andre skal ryke en etter en, men du kan jo knipe på de for å kjenne om de er myke, dersom de er blitt harde/morken har de ikke lenge igjen.
 #295062  av James

kennethx skrev:Hosefromhell? Denne lille U-slangen? Den lever et hardt liv, der temperatur angår, så den har en del kortere levetid en slanger ellers. Tror ikke det er spesiellt stor fare for at de andre skal ryke en etter en, men du kan jo knipe på de for å kjenne om de er myke, dersom de er blitt harde/morken har de ikke lenge igjen.
Takker for svar! :)
Kan vel kanskje kalle den for det ja. En liten 90 graders slange, ca,4cm fra knekken og ut til sidene. Aldri vert bort i værre isåfall. Trangt og kunne ikke se hva man holdt på med...Holdt på med den i flere timer igår og måtte ha spesialvertøy for å komme til...
Men,men er ordnet nå, så får raskt bare sjekke over de andre slangene å satse på at de andre holder !
 #295069  av Daniel HS

Godt det ordnet seg, du hørtes litt fortvilet ut i telefonen i går...

Da snakkes vi på Streemeet'et på Os i kveld da?
 #295077  av James

Daniel HS skrev:Godt det ordnet seg, du hørtes litt fortvilet ut i telefonen i går...

Da snakkes vi på Streemeet'et på Os i kveld da?
tja spørs det ! Trenger Slange fra slange fra temostathus til insug da jeg klarte å knekke tuppen på den i all styret igår. Har midlertidig sperret den av som går greit å kjøre med ,men blir det for varmt og får for mye trykk koker den og det renner ut kjølevann ut av der. Men så stopper det og må bare la den kjøle seg ned om kan bruke bilen igjen... Var det som skjedde her isted i det jeg kom hjem fra en 1,5timers kjøretur.

Når skulle alle møtes til treff på Os? :)
 #295079  av Daniel HS

Treffet begynner visst 21.30... :wink: