TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvilken olje?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #291920  av inzane2012

Mr2Even skrev:
inzane2012 skrev: nei å blande hel syntetisk med mineral olje er vel kanskje ikkje så lurt:) hehe... men det var egentlig det som jeg trodde da, så takker for svar:)
Nei det er ikke så bra å gjøre :wink: Jeg har forsket på oljer så vet en del.. :)
har vert litt skeptisk til å etterfylle med en annen olje enn det som var på fra før av. har måttet gjort det ett par ganger nå, men har nå gått bra så langt, kjøpte meg ei 4l kanne med mobil1 olje som jeg ville toyota skulle fylle på når jeg hadde bilen på service hos di, men det ville dem ikke, så di fyllte på med en eller anna hel synt shell olje, for det var den di anbefalte til sine biler...
 #294899  av JK86

skal kjøpe rp olje om ett par timer. til en 2,0l. 16v turbo 3gen 3-sgte. 10-40 eller 5-40? skal aldri vinterkjøres. hva er og anbefale? erfaringer?
 #295056  av Mr2Even

JK86 skrev:skal kjøpe rp olje om ett par timer. til en 2,0l. 16v turbo 3gen 3-sgte. 10-40 eller 5-40? skal aldri vinterkjøres. hva er og anbefale? erfaringer?
Tror nesten det er det samme hva du velger men jeg ville ha valgt w10-40
 #295064  av James

Bruker selv Mobil1 5w 50. Vil anbefale den og vet om andre på forumet som bruker den også til Toyota turbomotorer
 #295098  av BT-GTI

bruker mobil1 0-40 new life. forgjegang brukte jeg shell 5-35olje merker egentlig ikke noe på dette. bare ikke bruk billig olje. kost på god olje med egenskaper som du skal bruke bien til. ikke vits å kjøpe racing olje hvis du ikke skal på banen osv
 #295187  av JK86

vel jeg gikk for rp 10w40