TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt 3SGTE++ (Mr2 Mk2)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #288478  av kvassheim

pent! Men fikk du felgene i forskjellig bredde? Og hvor brede er de i så fall?
 #288482  av Mr2 Mk2

kvassheim skrev:pent! Men fikk du felgene i forskjellig bredde? Og hvor brede er de i så fall?
Nei,de er 7,5" foran og bak.205/40 foran og 235/40 bak, måtte nesten bli slik pga Coiloverne :wink:
 #288650  av kvassheim

ble ikke det "kjempetysker" foran og "ungarsk ballong" bak? jeg tenker på så stor forskjell på lik felg..
 #288657  av Mr2 Mk2

kvassheim skrev:ble ikke det "kjempetysker" foran og "ungarsk ballong" bak? jeg tenker på så stor forskjell på lik felg..
Fryktet jo det, men syns ikke det ble så ille jeg.(du får dømme selv,(skal justere den ørlitegrann opp bak og litt ned foran,det hjelper på for å gjøre forskjellen mindre tydelig)Syns den kler litt mer "størrelse" bak jeg,hadde også høyere profil bak de gamle felgene.Hadde først 225/35 bak på 8" felg men byttet senere til 225/40 og syns egentlig det ble bedre med ulik dim bak/foran.Men såklart det beste hadde jo vært 17" foran og 18" bak med mer bredde,men man må jo ha noe å streve etter ;) Skal også sies at hovedgrunnen til felgbytte denne gangen ikke var utseende ;) har kjørt med originale dempere foran/tein fjører og whiteline dempere/tein fjører bak,og 35/gummi foran en sesong og det HOLDT.Så nå stod vekt og kjøreegenskaper i fokus.
Vedlegg
128.JPG
128.JPG (828.13 kiB) Vist 713 ganger
130.JPG
130.JPG (719.28 kiB) Vist 694 ganger
61.JPG
61.JPG (871.35 kiB) Vist 731 ganger
 #288849  av kvassheim

Mr2 Mk2 skrev:.Så nå stod vekt og kjøreegenskaper i fokus.
Gutten sin :mrgreen:

Skulle bare fått igjen min snart, så kunne vi tatt et lite rånetreff..
 #295011  av Mr2 Mk2

Stadig noe nytt.... Har slitt med vibrasjoner ved nedbremsing en stund, skiftet skiver 2 ganger men dette hjalp kun kort tid.Men skiftet for en stund siden spindelen/hub/hjullager/skiver,har kjørt med det en stund å nå er den perfekt.Har også skiftet en foring i tannstangen og justert den. en etterlengtet hjulstilling er også tatt :)
isolert ic`rørene,samt laget en ny brakkett til ic`en da de originale ikke akkurat er noe å stole på :roll:

Lekte meg noen få runs på street legal også....

er endel mer som skal gjøres før jeg satser på å sette kursen mot Rudskogen...

travle tider......
Vedlegg
nye skiver og hub/spindel
nye skiver og hub/spindel
DSCF3430.JPG (885.25 kiB) Vist 686 ganger
DSCF3433.JPG
DSCF3433.JPG (655.59 kiB) Vist 688 ganger
DSCF3436.JPG
DSCF3436.JPG (815.47 kiB) Vist 682 ganger
DSCF3438.JPG
DSCF3438.JPG (1.51 MiB) Vist 679 ganger
DSCF3441.JPG
DSCF3441.JPG (1.59 MiB) Vist 683 ganger
P6070038.JPG
P6070038.JPG (197.97 kiB) Vist 683 ganger
P6070041.JPG
P6070041.JPG (202.9 kiB) Vist 681 ganger
DSCF3444.JPG
DSCF3444.JPG (954.89 kiB) Vist 688 ganger
 #295051  av inzane2012

Mr2 Mk2 skrev:
kvassheim skrev:ble ikke det "kjempetysker" foran og "ungarsk ballong" bak? jeg tenker på så stor forskjell på lik felg..
Fryktet jo det, men syns ikke det ble så ille jeg.(du får dømme selv,(skal justere den ørlitegrann opp bak og litt ned foran,det hjelper på for å gjøre forskjellen mindre tydelig)Syns den kler litt mer "størrelse" bak jeg,hadde også høyere profil bak de gamle felgene.Hadde først 225/35 bak på 8" felg men byttet senere til 225/40 og syns egentlig det ble bedre med ulik dim bak/foran.Men såklart det beste hadde jo vært 17" foran og 18" bak med mer bredde,men man må jo ha noe å streve etter ;) Skal også sies at hovedgrunnen til felgbytte denne gangen ikke var utseende ;) har kjørt med originale dempere foran/tein fjører og whiteline dempere/tein fjører bak,og 35/gummi foran en sesong og det HOLDT.Så nå stod vekt og kjøreegenskaper i fokus.

jeg må si at du burde hatt litt breiere dekk på gamlefelgene dine ja:) hehe, 215 blir litt for smalt på 8" breie felger...så blir nok 225 fremme og 235 bak etterhvert når jeg får litt mer cash;)
 #295121  av lasse

En utrolig lekker bil!
Ser jo ut som den er blitt skikkelig kvass også...
Fikk du noe tider på street legalen da?
Er det vanlig eksosbandasje du har brukt på ic rørene?
 #295241  av Zept

Mr2 Mk2 skrev:
Hvor kjøpte du disse felgene? Og hva måtte du betale for de? De var skamlig fete! :D
 #295275  av Mr2 Mk2

lasse skrev:En utrolig lekker bil!
Ser jo ut som den er blitt skikkelig kvass også...
Fikk du noe tider på street legalen da?
Er det vanlig eksosbandasje du har brukt på ic rørene?
kjørte bare noen kvalikk run for morro skyld så ingen peiling på tider etc...
Er vanlig eksos bandasje ja :)

Zept skrev:Hvor kjøpte du disse felgene? Og hva måtte du betale for de? De var skamlig fete! :D
Kjøpte de av en på forumet her jeg ;) Men ett kjapt google søk og du finner disse veldig billig i utlandet ;)
 #295328  av Mr2 Mk2

"Amund" kalte de gamle speedo skivene "tacky" og det har jeg aldri glemt, og er forsåvidt enig ;) så nye måtte monteres, og ble endelig ferdig med noe jeg har holdt på med en stund.....
Vedlegg
DSCF3588.JPG
DSCF3588.JPG (736.21 kiB) Vist 682 ganger
DSCF3599.JPG
DSCF3599.JPG (557.9 kiB) Vist 689 ganger
 #295343  av Amund

husker godt du :oops:
hehe, men vart meget fett det der du! Likte plasseringa av A/F måleren 8)
Kva blir det neste Jostein? Er det egentlig noko meir du kan få bedre på bilen din?
 #295359  av Mr2 Mk2

Amund skrev:husker godt du :oops:
Enkelte ting ja :roll:
Amund skrev:Kva blir det neste Jostein? Er det egentlig noko meir du kan få bedre på bilen din?
Alt kan gjøres bedre vettu ;) blir aldri ferdig, men det vet du vel ALT om ;)
 #295367  av James

Utrolig rå og gjennomført mr2 ja :) Er alltids noe småpukk man finner på sin egen bil. Evighets prosjekt det der !
 #295390  av Amund

Mr2 Mk2 skrev:
Amund skrev:Kva blir det neste Jostein? Er det egentlig noko meir du kan få bedre på bilen din?
Alt kan gjøres bedre vettu ;) blir aldri ferdig, men det vet du vel ALT om ;)
:roll: Aldri ferdig sei du? hehe, har eg aaaaaaldri hørt om :wink:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9